کرزی به رییس ستاد مشترک ارتش امریکا: آمادۀ امضای پیمان امنیتی با امریکا هستیم

- ۳۱ سرطان ۱۳۹۲

رییس جمهوری کرزی روز دوشنبه در دیدار با رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت که وی به صورت اصولی آماده موافقت با ادامه استقرار نیروهای امریکایی در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حامد کرزی این سخن را یک ماه پس از به حال تعلیق درآوردن مذاکرات امنیتی با امریکا بیان کرده است.
جنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا بلندپایه ترین مقام امریکایی است که از هنگام تعلیق مذاکرات برای امضای پیمان دراز مدت امنیتی با افغانستان با کرزی ملاقات می‌کند.
تعلیق این مذاکرات در اعتراض به چگونگی گشایش دفتر ارتباطی طالبان در قطر صورت گرفت.
دفتر کرزی اعلام کرد: هر دو طرف در باره پیمان امنیتی افغانستان و امریکا گفت‌وگو کردند.
در بیانیه دفتر کرزی آمده است: وی بار دیگر تأکید کرد که مردم افغانستان از سال‌های طولانی جنگ در کشورشان رنج برده اند و خواستار بازگشت صلح و آرامش به کشورشان هستند.
این بیانیه به نقل از کرزی می‌افزاید: افغانستان با این امید و به این شرط آماده امضا پیمان امنیتی با امریکاست که منجر به استقرار صلح و ثبات در این کشور، تقویت نیروهای افغانستان و ایجاد یک کشور یکپارچه و دارای حق حاکمیت شود.
نیروهای دولتی افغانستان به طور رسمی مسوولیت امنیت این کشور را از نیروهای ناتو به فرماندهی امریکا تحویل گرفته اند که قرار است این کشور را تا سال آینده میلادی ترک کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.