دهمین جشنواره بزرگ افغانستانی‌های مقیم اروپا در شهر کلن برگزار شد

گزارشگر:دوشنبه 28 سرطان 1395 - ۲۷ سرطان ۱۳۹۵

mandegar-3دهمین جشنوارۀ بزرگ افغانستانی‌های مقیم اروپا با حضور سرمربی و بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان در شهر کلن آلمان برگزار شد.
در این جشنواره ۲۴ تیم فوتبال که تمامی بازیکنان آن را افغان‌ستانی‌های مقیم اروپا تشکیل می‌دادند، از هفت کشور اروپاسی با هم به رقابت پرداختند که در نهایت بعد از انجام ۶۸ مسابقه (۲۰ دقیقه‌یی) تیم «اف سی افغان هانو» که از کشور آلمان در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، به مقام اول دهمین دور جشنواره فوتبال افغانستانی‌های مقیم اروپا دست یافت. تیم‌های «افغان دانمارک»، «آزادی بن» و تیم «پدیدۀ افغان» از شهر فرانکفورت به ترتیب مقام‌های تا چهارم را از آن خود کردند.
در مسابقات فوتبال کودکان ۱۲ الی ۱۴سال نیز تیم مهاجرین آلمان مقام اول وتیم کودکان لاله‌ها از کشور انگلستان دوم شد.
در جشنواره دهم افغان های مقیم اروپا مسابقات فوتبال کودکان زیر۱۲ سال نیز با حضور بیش از ۵۰ کودک با همکاری با فدراسیون فوتبال آلمان برگزار شد. لازم به ذکر است که در این دوره از رقابت‌ها عده‌یی از پیش‌کسوتان رشته‌های مختلف ورزشی، پیتر شگرت سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، سه تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان (کنشکا طاهر، انوش دستگیر و مسیح سیغانی)، رهبری فدراسیون ورزشی افغانستانی‌ها از کشور هالند، تعدادی از بازیکنان و اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.