وزارت خارجه پاکستان: دفتر طالبان در دوحه باردیگر گشوده می‎شود

- ۰۵ اسد ۱۳۹۲

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خبر داد که دفتر طالبان در قطر با وساطت اسلام آباد دوباره باز می گردد.
عزیز احمد چودری، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، طی نشست خبری هفتگی در اسلام آباد گفت، دفتر طالبان در قطر که چندی قبل بنابر اختلافات روی اسم آن مسدود گردیده بود، به زودی مجدداً فعال می‌گردد. وی افزود که کشورش امیدوار است که گفت‌وگوهای صلح یک بار دیگر در قطر از سر گرفته شود.
همچنین چودری در اظهارات خود گفت که سفر اخیر مشاور نواز شریف در امور بین‌المللی به کابل دستاوردهای مثبت زیادی داشت و این سفر توانست تیره‌گی‌های موجود میان افغانستان و پاکستان را برطرف نموده و هر دو کشور در مبارزه علیه تروریسم یکبار دیگر متحد گردند.
این در حالی است که کرزی در دیدار با مشاور نواز شریف در امور خارجی، تأکید کرده بود سفر وی به پاکستان منوط به مذاکره بر روی پروسه صلح و مبارزه با تروریسم است.
رستم شاه مومند، سفیر پیشین پاکستان در کابل، در مصاحبه با منابع خبری گفت، پاکستان می‌تواند طالبان افغان را یکبار دیگر روی میز مذاکره بکشاند. وی افزود، اسلام آباد با استفاده از روابطی که با طالبان دارد می‌تواند روی طالبان فشار آروده و دفتر این گروه در قطر را دوباره فعال نماید.
مومند افزود:«در حقیقت سران طالبان تحت فشار پاکستان قرار دارند و پاکستان از آن‌ها خواسته تا گفت‌وگوهای صلح را یکبار دیگر در قطر از سر بگیرند. پاکستان می‌تواند طالبان را تحت فشار آورده و دوباره به میز مذاکره در قطر بکشاند، نقش پاکستان تا زمانی است که طالبان پای میز مذاکره بیایند، اما پاکستان نمی‌تواند طالبان را برای امضای توافقنامه مجبور کند.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در حالی در مورد از سر گرفتن گفت‌وگوهای صلح در قطر سخن گفت که مقام‌های افغان سیاست اسلام آباد را در قبال افغانستان دوگانه می‌خوانند.
مقام‌های افغان ادعا دارند که اسلام آباد طالبان را حمایت نموده و برای جنگ به افغانستان می‌فرستد، مگر مقام‌های پاکستانی تمام این ادعا ها را بی بنیاد می‌خوانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.