ایجاد معاونیت استخبارات در وزارت دفاع ملی

- ۰۷ سنبله ۱۳۹۱

مقام‌های وزارت دفاع افغانستان می‌گویند که از ماه سرطان بدین‌سو ۶۱۶ سرباز ارتش در عملیات نوید جان باخته‌اند.
مسوولان این وزارت همچنان گفته اند: عملیات نوید ۱۸ ماه را در بر خواهد گرفت و در این عملیات صدها مخالف مسلح دولت نیز کشته و زخمی شده اند.
جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی روز گذشته در یک نشست خبری گفت که آمار تلفات سربازان ارتش نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
او گفت که از اول ماه سرطان تا به حال ۱۴۸ عملیات برای از بین‌بردن شورشیان انجام شده و در حال حاضر نیز ۱۴ عملیات در جریان است.
وی تمرکز بیشتر شورشیان را به ماین‌گذاری کنار جاده‌یی، نشانگر عدم توانمندی آنان دانسته و گفت که از شروع عملیات نوید تا به حال ۱۳۱۷ حلقه ماین کشف و خنثا گردیده و ۶۱۲ حلقه ماین دیگر انفجار کرده است. او همچنان گفت که از آغاز عملیات نوید تا به حال ۷۵۶۰ کیلو گرام مواد انفجاری
کشف و ضبط شده است.
معینیت استخبارات ایجاد شد
سخگوی وزارت دفاع ملی همچنان از نفوذ مخالفان مسلح دولت در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرد.
آقای عظیمی گفت که برای بررسی این مساله کمیسیونی تشکیل شده است.
او همچنان از تشکیل معینیت جدید در چوکات وزارت دفاع خبر داده گفت: در تشکیل جدید وزارت دفاع ملی معینیت استخبارات ایجاد شده؛ اما هنوز مسوول این پست انتخاب نگردیده است.
به گفتۀ او، معاونیت استخبارات و ریاست کشف وزارت دفاع ملی به صورت مشترک این پست را به پیش خواهند برد.
در پایان این نشست مطبوعاتی، همچنان از فرقۀ ۱۱۱ کابل، ۱۰۱ پولیس آسمایی، ریاست امنیت ملی و لوای حمایه، به خاطر تلاش‌های شان برای برقراری نظم و امنیت در روزهای عید و ۲۸ اسد تقدیر و قدردانی شده و عنایت الله نظری سرپرست وزارت دفاع ملی به این فرماندهان لوح تقدیر داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.