نخست‌وزیر استرالیا به نیروهای کشورش در ارزگان: زمان بازگشت فرا رسیده است

- ۰۶ اسد ۱۳۹۲

نخست‌وزیر استرالیا در سفری غیرمنتظره به افغانستان و دیدار با نیروهای استرالیایی مستقر در کشور به آن‌ها اعلام کرد که زمان بازگشت‌شان به خانه فرا رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوین راد، نخست‌وزیر جدید استرالیا که توانست در مقابل جولیا گیلارد در انتخابات سال جاری میلادی به پیروزی برسد، روز شنبه در یک سفر غیرمنتظره به به افغانستان آمد و با نیروهای استرالیایی مستقر در ولایت ارزگان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کوین راد در جمع سربازان در پایگاه ترین کوت گفت: من از جانب مردم استرالیا به اینجا آمدم تا از زنان و مردان نیروی دفاعی استرالیا به خاطر آنچه که به خوبی انجام داده‌اید، تشکر کنم. من از شما قدردانی می‌کنم و می‌گویم که زمان برگشت به خانه فرا رسیده است.
استرالیا در حال آماده‌سازی برای خروج نیروهایش از افغانستان است.
نخست‌وزیر استرالیا افزود: زمانی که پرچم استرالیا ظرف چند ماه آینده در افغانستان پایین کشیده شود، شما بخشی از تاریخ خواهید شد.
دولت کانبرا حدود ۱۵۵۰ نیرو در افغانستان دارد اما این تعداد در پایان سال جاری میلادی از افغانستان خارج می‌شوند و پایگاه ترین کوت در ولایت ارزگان به دست مقام‌های افغان سپرده می‌شود.
همچنین گفته شده که حدود ۳۰۰ تن از پرسنل نظامی استرالیا قرار است به عنوان مشاور تعلیم‌دهنده در قندهار و کابل باقی بمانند.
در جریان جنگ افغانستان ۴۰ تن از سربازان استرالیایی کشته شدند که آخرین آنها کشته شدن یک سرباز استرالیایی در جون سال جاری میلادی بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.