برنامۀ امنیتی انتخابات اعلام شد صدیقی: به پولیس باور داشته باشید

- ۰۷ اسد ۱۳۹۲

وزارت داخله می‌گوید برنامۀ امنیتی انتخابات تدوین شده و به مسوولان کمیسیون انتخابات تسلیم شده است. به گفتۀ این وزارت، نیروهای امنیتی افغانستان توانایی آماد‌ه‌گی همه مراکز انتخاباتی را دارند.
قرار است کمیسیون انتخابات تمام آماده‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات را براساس همین برنامه امنیتی تنظیم کند. این برنامه مسوولان کمیسیون انتخابات را از وضعیت امنیتی نقاط مختلف افغانستان آگاه می‌سازد.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله روز دو شنبه به مردم افغانستان اطمینان داد که پولیس امنیت مراکز ثبت نام را تأمین می‌کند و شهروندان کشور می‌توانند برای گرفتن کارت‌های رای دهی به این مراکز بروند.
آقای صدیقی گفت که وزارت داخله برنامه امنیتی برای ۶۸۴۵ مرکز انتخاباتی را به کمیسیون انتخابات تسلیم کرده و «نیروهای امنیتی افغانستان توانایی تأمین امنیت تمام مراکزی رای دهی را در سال آینده خواهند داشت».
سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت تا حالا کدام مشکل امنیتی در روند ثبت نام رای دهنده‌گان دیده نشده است: «مواد انتخاباتی به ۴۲۵ مرکز بدون کدام مشکل و نگرانی انتقال شده است. امیدوار هستیم که از هر اقدام کمیسیون انتخابات در پروسه‌های مختلف انتخاباتی، پولیس ملی حمایت خواهد کرد».
به گفته آقای صدیقی نیروهای امنیتی افغانستان توانایی، تجربه و تجهیزات کافی برای تأمین امنیت انتخابات سال ۲۰۱۴ دارند. او گفت که مردم در مورد قدرت نیروهای امنیتی مطمین باشند.
این در حالی است که مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند چهار ولسوالی زیر کنترل طالبان اند و توزیع کارت‌های رای دهی در این ولسوالی ها عملا ناممکن است.
اما صدیقی گفت جا به جایی پولیس محلی زمینه را برای سرکوب طالبان در روستاها نیز فراهم می‌کند، در حالی که حضور این نیروها در انتخابات‌های گذشته برای رفع تهدیدهای طالبان کمرنگ بود.
صدیقی گفت: «پولیس ملی حتا در روستاها حضور وسیع دارند. این بار اگر طالبان در بعضی ولسوالی‌ها مردم را تهدید کنند که در انتخابات نروید، ما با کسب تجارب انتخابات ۲۰۰۹ در بیش از ۱۱۰ ولسوالی پولیس محلی را که کمیت اش به بیش از ۲۲ هزار می رسد، جا به جا کرده ایم».
این مقام وزارت داخله گفت که ۱۰ ماه دیگر تا انتخابات باقی مانده و در این مدت نیروهای امنیتی تلاش خواهند کرد که چهار ولسوالی تحت کنترل طالبان را نیز از تسلط این گروه خارج کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.