آماده‎گی روسیه برای خروج ناتو از افغانستان

- ۱۲ اسد ۱۳۹۲

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین دستور داده است تا ارزیابی دقیقی از خطرات ناشی از خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان انجام شود تا کمک‌های لازم در این زمینه به ارتش تاجیکستان صورت بگیرد.
به گزارش خبرگزاری نووستی، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری این کشور این وزارتخانه را موظف کرده است تا ارزیابی دقیقی از تمامی خطرات ناشی از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از افغانستان انجام داده و کمک‌های لازم در این رابطه را در اختیار جمهوری تاجیکستان قرار دهد.
شایگو روز پنج شنبه بعد از مذاکرات روسای جمهوری روسیه و تاجیکستان در کرملین، به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین وزارت دفاع روسیه را مامور انجام ارزیابی دقیق از خطرات ناشی از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان نموده تا در این زمینه کمک‌های لازم به نیروهای مسلح تاجیکستان به منظور تامین امنیت این کشور ارائه شود.
وزیر دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که این کشور برای تجهیز نظامی ارتش تاجیکستان مبلغی معادل ۲۰۰ میلیون دالر به این کشور همسایه کمک خواهد کرد. به گفته وی، برنامه کمک نظامی به تاجیکستان بطور مداوم تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.
این مقام بلندپایه نظامی در عین حال افزود که هیچ مانعی برای ادامه حضور پایگاه نظامی روسیه در خاک تاجیکستان وجود ندارد.
رییس ‌جمهوری روسیه روز گذشته در ملاقات با امامعلی رحمان همتای تاجیکستانی روند ادامه همکاری‌های دو کشور در زمینه نظامی، دفاعی و فرهنگی- انسانی را مورد بررسی قرار داد. روسای جمهوری دو کشور همچنین تحقق توافقنامه مربوط به شرایط ادامه حضور پایگاه نظامی روسیه در خاک تاجیکستان را بعد از تصویب آن از سوی طرف تاجیکستانی مورد بررسی قرار دادند. طرف روسی این توافقنامه را در تاریخ ۷ ماه می سال ۲۰۱۳ مورد تصویب قرار داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.