وزارت دفاع روسیه: خروج شتاب‌زدۀ نیروهای خارجی خطرناک است

- ۲۶ اسد ۱۳۹۲

وزارت دفاع روسیه به تازه‌گی اعلام کرده که خروج نظامیان خارجی از افغانستان درسال ۲۰۱۴ اشتباه و یک تصمیم عجولانه است.
به گفتۀ این وزارت، نیروهای امنیتی افغان هنوز خودکفا نشده و توانایی مبارزه با شورشیان را ندارند.
آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه گفت که خروج نظامیان خارجی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ خطرناک است و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.
او می‌گوید که تصمیم‌گیری سران ناتو و امریکایی‌ها در مورد خروج نظامیان‌شان از افغانستان در سال ۲۰۱۴، عجولانه انجام شده است.
چندی پیش نیز، سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی نگرانی شدید خود را از وضعیت کنونی و آینده افغانستان اعلام کرد و گفت که در حال حاضر روسیه بدون تردید نگران این مسأله است که بعد از سال ۲۰۱۴ اوضاع در افغانستان به چه صورت خواهد بود.
با این حال، آنتونوف تأکید کرد که خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ باعث نا امنی و بی‎ثباتی برخی مناطق آسیایی میانه می‌شود.
معاون وزارت دفاع روسیه، می‌‎گوید که نیروهای امنیتی افغان قادر به تأمین امنیت سراسر این کشور نیستند.
اظهارت معاون وزارت دفاع روسیه در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش نیروهای امنیتی افغانستان مسوولیت کامل تأمین امنیت کشور را به عهده گرفت.
با آن که تلفات نیروهای امنیتی افغانستان از زمان انتقال مسوولیت‌های امنیتی تاهنوز افزایش یافته است، اما مقام‌های امنیتی کشور بارها از توانایی این نیروها در مقابله با شورشیان طالب سخن گفته‌اند.
مقام‌های ملکی و نظامی روسیه نیز می‌گویند که با خروج نظامیان خارجی از افغانستان در سال ۲۰۱۴، نا امنی ها در این کشور افزایش می‌یابد.
این مقام‌ها تأکید کردند که تشدید نا امنی در افغانستان امنیت کشورهای آسیایی میانه و منطقه را برهم می‌زند.
آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه رسماً اعلام کرد که این کشور نیروهای نظامی خود را تا سال ۲۰۱۴ در مناطق مرزی افغانستان با کشورهای آسیای میانه، مستقر می‌کند.
آنتونوف، می‌گوید که کشور روسیه در تلاش است تا با تقویت حضور نظامی در منطقه از تهدید افراطیون و گسترش شورشیان جلوگیری کند.
روسیه تا به حال چندین بار نسبت به عواقب تهدید منطقه از سوی شورشیان تندرو در افغانستان هشدار داده است.
اما مقام های حکومتی افغانستان تاکنون در این زمینه واکنشی نشان نداده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.