پیـروزی افغـانستان در بـرابر کانـادا

گزارشگر:یک شنبه 5 ثور 1395 - ۰۴ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3در بازی که تیم ملی کرکت افغانستان در برابر کانادا داشت، توانست تیم ملی کرکت کانادا را شکست دهد.
در ابتدا تیم ملی افغانستان با بردن تاس یا شیر و خط، تیم کرکت کانادا را به بولنگ دعوت کرد که بازیکنان افغانستان توانستند در ۲۰ اوور ۱۵۰ رنز را پوره کنند.
بازی دیروزی اصلاً باید در ۵۰ اوور انجام میافت، ولی به‌خاطر ریزشِ باران، بازی به تعویق افتاد و زمانی‌که آغاز گردید، فقط زمان اجرای ۲۰ اوور باقی مانده بود.
در این بازی، بولرهای افغانستان نه تنها نگذاشتند تا کانادایی‌ها نمبر اخذ کنند، بلکه بسیار زود بازیکنان ردۀ اول آن‌ها را از میدان خارج کردند.
پتیل توانست در بدل ۳۹ توپ ۴۵ نمبر اخذ نماید و رضوان چیما در بدل ۲۴ توپ ۳۶ نمبر را از آن خود کرد. به استثنای ای ایس هنسره که ۱۰ نمبر اخذ کرد، متباقی بازیکنان کانادایی با نمبرهای یک، دو، سه، چهار و حتا صفر از میدان راهی اقامتگاه‌شان گردیدند.
در میان بولرهای افغانستان، سمیع الله شینواری در سه اوور، ۱۶ نمبر داده و سه بازیکن کانادایی را از میدان خارج کرد. متباقی بولرهای افغانستان که شامل حمید حسن، میرویس اشرف، دولت زدران، محمد نبی و نوروز منگل هریک، توانستند یک یک بازیکن کانادایی را از میدان خارج نمایند.
بااین حساب تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی یک روزه هم توانست کانادا را شکست داده و تا حال در سلسله بازی‌های یک روزۀ ۵۰ اووره، دو مقابل صفر برتری را از آن خود کند.
بازی بعدی تیم ملی کرکت افغانستان با کشور ترینادا به روز پنجشنبه یازدهم ماه اگست در گینگ سیتی کانادا برگزار خواهد شد.
تیم افغانستان قرار است بازی بعدی‌اش را با تیم ملی کرکت کانادا، روز دوازدهم اگست اجرا کند.
در سوی دیگر، تیم ملی کریکت افغانستان در چهارمین روز جام سارک تی ۲۰ که در جزیرۀ مالدیف راه‌اندازی شده است، توانست تیم ملی بوتان را با یک تفاوت زیادی شکست دهد.
تیم ملی کریکت افغانستان با بردن تاس، نخست باتنگ را انتخاب کرده و بااستفاده از کوچکی میدان، ضربات چهار و شش نمره‌یی را بر بولران بوتانی وارد کرده و بعد از ختم ۲۰ اوور توانستند ۲۹۵ نمبر به دست آورند.
هدف ۲۹۵ نمبر در ۲۰ اوور به مثابۀ کوهی برای تیم بوتان تلقی می‌شد. خارج شدن بازیکنان بوتان در اولین اوورهای بازی، پوره کردن این هدف را برای تیم بوتان مشکل‌تر ساخت.
تیم بوتان بعد از ۲۰ اوور توانست تنها ۷۱ نمبر را کسب کرده و با تفاوت ۲۲۵ نمبر مسابقه را به تیم ملی کریکت افغانستان واگذار کرد.
امیر خان با کسب ۸۵ نمبر به حیث بهترین بازیکن مسابقه شناخته شد.
افغانستان توانست با این پیروزی راهی دور نیمه‌نهایی گردد. تیم کریکت افغانستان در دور نیمه‌نهایی با یکی از تیم‌های پاکستان و یا هم نیپال که قرار است امروز به مصاف هم بروند روبه‌رو خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.