واکنشِ معارف پنجشیر

- ۲۸ اسد ۱۳۹۲

مسوولان لیسۀ رخۀ ولایت پنجشیر، اتهام ضعف علمی و فساد در این مکتب را به‌شدت رد می‎کنند.
هفتۀ گذشته نوشته‌یی زیر عنوان «معارف پنجشیر را دریابید!» در روزنامۀ ماندگار به نشر رسید. نویسنده با بررسی عمومی وضعیت معارف ولایت پنجشیر، ادعا کرده بود که شماری از آموزگاران لیسۀ رُخه از سواد و آگاهی لازم برخوردار نیستند.
اما محمد ایوب مدیر لیسۀ رخه در صحبت‌ با روزنامۀ ماندگار، اتهامات وارد شده در نوشتۀ مهران موحد را رد کرده می‌گوید که وضعیت معارف در ولایت پنجشیر و به ویژه در لیسۀ عالی رُخه، بسیار خوب است.
او گفت که وضعیت تدریسی و آموزشی در لیسۀ رُخه نسبت به گذشته، ۹۰ درصد بهبود یافته است.
محمد ایوب می‌افزاید که او از طریق پروسۀ اصلاحات اداری و با طی مراحل قانونی در این مکتب مقرر گردیده و از تجربۀ لازم نیز برخوردار می‏باشد.
در این حال، آقای موحد نویسندۀ این مقاله از اعتیاد تعدادی از معلمین در این مکتب یاد کرده بود، اما مدیر لیسۀ رُخه به شدت این ادعا را رد می‎کند.
آقای ایوب می‌گوید که نه او و نه هم هیچ‌یک از آموزگاران این مکتب، به مواد مخدر آغشته نیستند.
مهران موحد در مقاله‎اش گفته بود که اکثریت مطلق معلمان لیسۀ رخه تا صنف ۱۲ درس خوانده‌اند، اما مدیر این لیسه می‌گوید که آن‌ها در این مکتب معلمانی دارند که سطح تحصیلی‌شان تا صنف چهارده و لیسانس است.
محمد ایوب مدیر لیسۀ رُخه در ادامۀ سخنانش تصریح کرده می‌گوید که نویسندۀ مقالۀ «معارف پنجشیر را دریابید!» در نخست باید به مدیریت این لیسه مراجعه می‌کرد تا آن‌ها معلومات درست را در اختیارش قرار می‌دادند و سپس این مقاله را می‎نوشت.
او از نویسندۀ مقالۀ معارف پنجشیر را دریابید، خواست که در خصوص اتهاماتی که به آن‌ها بسته است، اسناد و مدارک ارایه کند.
در این حال، عبدالمبین یک ‌تن از سرمعلمین این لیسه نیز در سخنانی که با ماندگار داشت، اتهامات وارد شده را رد کرد و می‌گوید که معلمین این لیسه، معتاد به مواد مخدر نبوده و دارای آموزش‌های عالی می‌باشند.
مهران موحد از پژوهشگران و نویسنده‏گان جوان و مطرح کشور است که هفتۀ گذشته در مقالۀ در روزنامۀ ماندگار وضعیت معارف ولایت پنجشیر را به گونۀ کلی بررسی کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.