مصاف دو رقیب در مستطیل سبز

- ۲۸ اسد ۱۳۹۲

کمیته ملی المپیک افغانستان گفته است که تیم ملی فوتبال افغانستان و تیم ملی فوتبال پاکستان برای رویارویی در مسابقه دوستانه‌یی که قرار است امروز سه‌شنبه ۲۹ اسد در کابل برگزار شود، آماده اند.
مسوولان کمیته ملی المپیک افغانستان گفته‌اند که این بازی به تقاضای پاکستان انجام می‌شود که قرار بود دو سال پیش برگزار شود.
علی‌رضا آقازاده دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان گفته است که پس از گفت‌وگوها میان مسوولان فدراسیون‌های فوتبال دو کشور به این نتیجه رسیده اند که بازی فوتبال به میزبانی دوره‌یی دو کشور ادامه یابد.
بازی برگشت این دو تیم انتظار می‌رود در ۱۶ حمل سال ۱۳۹۳ در اسلام آباد برگزار شود.
در همین حال، علی عسکر لعلی مربی تیم ملی فوتبال افغانستان در صحبتی با بی‌بی‌سی گفت که بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان در روزهای گذشته، به اندازه کافی تمرین کرده اند و برای بازی امروز لحظه شماری می‌کنند.
آقای لعلی گفت ملی پوشان دو کشور پس از سه دهه در کابل به مصاف همدیگر می‌روند.
به گفتۀ آقای لعلی این بازی دوستانه افغانستان را برای شرکت در مسابقات کشورهای جنوب آسیا آماده‌تر خواهد کرد.
در ترکیب ۲۲ نفری تیم ملی فوتبال افغانستان ده بازیکن از خارج از افغانستان برای بازی در مسابقه دوستانه افغانستان _ پاکستان به کابل آمده اند.
فدراسیون هنوز ترکیب تیم ملی افغانستان در بازی امروز را در اختیار رسانه ها قرار نداده است.
مقام‌های فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند که تیم ملی فوتبال افغانستان در سال‌های اخیر با انجام مسابقات بین المللی فوتبال، توانسته نظر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را هم کسب کند.
اعضای تیم ملی فوتبال پاکستان هم در ترکیب هیاتی ۲۶ نفره به کابل آمده اند.
با توجه به تنشهای سیاسی میان افغانستان و پاکستان، این رقابت برای مردم افغانستان که پاکستان را رقیب دیرینه خود می‌داند از حساسیت ویژه برخوردار است.
بازی میان تیم‌های ملی فوتبال افغانستان و پاکستان در کابل، آخرین بار ۳۶ سال قبل برگزار شده بود که یک صفر به نفع افغانستان پایان یافت.
این سومین بازی میان تیم های ملی فوتبال دو کشور است، مسابقه قبلی دو تیم در سال ۲۰۰۵ در مسابقات فوتبال کشورهای جنوب آسیا در لاهور پاکستان برگزار شد.
در این بازی پاکستان یک صفر افغانستان را برد.
مسابقۀ فوتبال افغانستان و پاکستان از هفته‌ها پیش در شبکه‌های اجتماعی در افغانستان بازتاب گسترده‌یی داشته است، شهروندان افغان به ویژه جوانان برای برگزاری این بازی لحظه شماری می‌کنند.
اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان:
حمیدالله یوسفزی دروازه بان
منصور فقیریار دروازه بان
فرزاد عطایی دفاع
هارون فخرالدین دفاع
علی احمد یارزاده دفاع
فیصل سخی زاده، دفاع
مقدر فیض الله، دفاع
مصطفی حبیب، دفاع
محمد رفیع بارکزی،دفاع
معروف محمدی،خط میانی
عطایی میر‌علی خط میانی
یوسف مشرقی، خط میانی
آرش آصفی، خط میانی
وحید ندیم، خط میانی
مصطفی آزادزوی، خط میانی
زین الدین، خط میانی
حشمت الله بارکزی، مهاجم
حمید کریمی، مهاجم
بشیر احمدی، مهاجم
بلال آرزو، مهاجم
امرالدین، مهاجم
یحیا فیصل، مهاجم

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.