نامزدان وزارت‌های دفاع و داخله معرفی می‌شوند

- ۰۸ سنبله ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی سترجنرال بسم‌الله محمدی را به حیث نامزد وزارت دفاع ملی و لوی پاسوال مجتبی پتنگ را به حیث نامزد وزارت امور داخله، به مجلس معرفی می‌کند.
یک مقام ارشد حکومت افغانستان به روزنامۀ ماندگار گفت که آقای کرزی به زودی آقایان بسم‌الله محمدی سرپرست کنونیِ وزارت داخله و مجتبی پتنگ معاون این وزارت را به سمت‌های وزارت دفاع ملی و وزارت امور داخله معرفی می‌کند.
آقای پتنگ هم اکنون معاون محافظت عامه و تصدی امنیتی وزارت امور داخله است.
در همین حال، برخی‌ها ادعا می‌کنند که وزرای سلب اعتمادشده نمی‌توانند دوباره به مجلس معرفی شوند. اما شماری از نماینده‌گان مجلس در گفت‌وگو با روزنامۀ ماندگار، گفته‌اند که بر اساس قانون و اصول وظایف داخلی مجلس نماینده‌گان، وزرای سلب اعتمادشده می‌توانند به وزارت‌خانه‌های جدید معرفی شوند.
اخیراً مجلس نماینده‌گان به‌دلیل حملات راکتی پاکستان، عبدالرحیم وردک وزیر دفاع ملی و بسم‌الله محمدی وزیر امور داخله را از سمت‌های‌شان عزل کرد. و تاهنوز وزارت‌خانه‌های دفاع ملی و امور داخله، از سوی سرپرستان اداره می‌شوند.
به دنبال برکناری بسم‌الله محمدی، شماری از نماینده‌گان مجلس و آگاهان سیاسی اظهار داشتند که عمال و نفوذی‌های پاکستان و ISI در برکناریِ او نقش داشته‌اند.
سترجنرال بسم‌الله محمدی همواره از برنامه‌های براندازانۀ سازمان استخباراتی پاکستان در افغانستان پرده برداشته و این مساله سبب شده که این کشور در برابرِ او موضع‌ خصمانه‌یی داشته باشد. او اخیراً در مجلس نماینده‌گان گفت: تا هنگامی که آی‌اس‌ای دست از حمایت تروریستان برندارد، مردم افغانستان روی‌ خوش نخواهند دید.
سترجنرال بسم‌الله محمدی از چهره‌های سرشناس دوران جهاد و مقاومت است و هم‌چنان در ده سال گذشته، نقش برجسته‌یی در نبرد علیه طالبان داشته است. او پیش از وزارت داخله، سمت ریاست ستاد مشترک ارتش در وزارت دفاع ملی را بر عهده داشته است.
با توجه به تجربه و پیشینه کاری‌یی که آقای محمدی در وزارت دفاع ملی دارد، آگاهان نظامی معتقد اند که او می‌تواند در بهبود و تنظیم این وزارت، نقش برجسته‌یی بازی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.