رییس آیسا: حکومت باعث خروج سرمایه و کاهش سرمایه‌گذاری در کشور شده است

گزارشگر:چهار شنبه 9 جدی 1394 - ۰۸ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3مسوولان ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند، در ۹ ماه گذشته میزان سرمایه‌گذاری نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی ۲۲ درصد کاهش یافته‌ است.
قربان حقجو، رییس ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان (آیسا) روز سه‌شنبه هنگام امضای تفاهم‌نامۀ ساخت ۲۴ پارک صنعتی در پنچ ولایت گفت که حکومت با نداشتن راهبرد و سیاست اقتصادی مشخص، باعث خروج سرمایه‌های داخلی و کاهش سرمایه‌گذاری در کشور شده است.
آقای حقجو می‌افزاید که عدم ثبات سیاسی و اوضاع ناگوار اقتصادی در کشور سبب شده تا میزان سرمایه‌گذاری‌ها روز به روز کاهش یابد. وی همچنین نبود تسهیلات بانکی را چالش دیگری فراروی امر سرمایه‌گذاری می‌داند و می‌گوید که در حال حاضر سود وام‌های بانکی ۳ تا ۶ ساله به ۱۲ تا ۳۰ درصد می‌رسد که این مسأله خود مانع بزرگی پیش روی سرمایه‌گذاری در کشور است.
در همین حال، شماری از بازرگانان و سرمایه‌گذاران نیز نبود امنیت و عدم دسترسی به امکانات پایه‌یی و ضروری برای سرمایه‌گذاری را مهمترین دلایل خارج شدن سرمایه‌ها از کشور می‌دانند.
با این همه رییس ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید که این اداره برنامه‌یی را روی دست دارد که با عملی شدن آن، نه‌تنها چالش‌های موجود کاهش خواهد یافت، بل‌که سرمایه‌گذاری داخلی نیز رونقی تازه خواهد گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.