ثبت‌نام برای جهاد علیه پاکستان آغاز شد!

- ۱۱ سنبله ۱۳۹۱

 ثبت نام برای جهاد در برابرحملات راکتی پاکستان بر مناطق شرقی افغانستان روز جمعه در کابل آغاز گردید.
این نخستین بار است که در عکس‌العمل به حملات راکتی پاکستان بر مناطق شرقی افغانستان، در یک فراخوان ملی در برابر این حملات جهاد اعلان می‌گردد.
فراخوان بسیج ملی و روند ثبت نام جهت پیوستن به این فراخوان به ابتکار حزب وفاق ملی افغانستان به روز جمعه در مسجد عیدگاه شهر کابل آغاز گردید.
بسم الله شیر رییس این حزب می‌گوید: از دولت افغانستان نیز خواسته اند تا از این حرکت حمایت کند، اما به گفتۀ او تا اکنون پاسخی را در زمینه از سوی دولت دریافت نکرده اند.
به گفتۀ آقای شیر، پیش از آغاز این فراخوان حدود ۱۰۰۰ تن از باشنده‌های کابل خود را ثبت نام کرده اند و این روند به زودی به سایر ولایت‌های کشور نیز گسترش خواهد یافت.
آقای شیر گفت: «این تجاوز آشکار است و چیزی نیست که کسی آن را نادیده گرفته بتواند به این لحاظ ما انشالله با یک هزار نفر، کمتر یا زیادتر یا تعدادی که برادران ما همراه ما یکجا می‌شوند، به کنر می‌رویم. در کنار ملت مسلمان خود برادرانی که در کنر هستند و قربانی می‌دهند در پهلوی آنان ایستاده‌گی کرده و از کشور دفاع می‌کنیم.»
این فراخوان بسیج ملی در حالی آغاز می‌شود که رییس‌جمهور کرزی همواره تاکید کرده است که در برابر حملات راکتی پاکستان اقدام مشابه صورت نخواهد گرفت.
آقای کرزی به روز سه شنبه در دیدار با بزرگان و نماینده‌های مردم ولایت کنر در شورای ملی افغانستان گفت: دلیل این تصمیم او این است که در آن طرف سرحد نیز به مردم بی‌گناه و ملکی آسیب خواهد رسید.
ادامۀ حملات راکتی پاکستان بر مناطق شرقی افغانستان عکس‌العمل‌های جدی مردم و نهادهای مختلف این کشور را به همراه داشته است.
صدها تن از باشنده‌های کابل به روز پنجشنبه با راه‌اندازی تظاهرات، شعارهای ضد پاکستان را سر داده و از سازمان ملل متحد خواستند تا برای جلوگیری از این حملات مداخله کند.
حملات راکتی از قلمرو پاکستان بر ولسوالی‌های سرحدی ولایت‌های کنر و نورستان از حدود پنج ماه به این طرف از سرگرفته شده است.
مقام‌های محلی ولایت کنر گفته اند که در این مدت پاکستان بیش از پنج هزار راکت را بر ولسوالی‌های سرحدی این ولایت پرتاب کرده است.
به گفتۀ آنان در نتیجۀ این حملات راکتی ده نفر کشته و بیش از چهل تن دیگر زخمی گردیده و همچنان صدها خانواده از منازل‌شان بیجا شده اند.
تلاش‌های حکومت افغانستان به خاطر توقف این حملات از راه‌های دیپلوماتیک نیز ادامه داشته اما ظاهراً این تلاش‌ها تا اکنون بی‌نتیجه بوده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.