فروشندۀ دوره‌گردی که به آرزوهایش می‌رسد!

- ۳۰ دلو ۱۳۹۱

نقش اول فیلم بُزکشی که اولین فیلم نامزد اسکار تاریخ سینمای افغانستان است، از یک فروشندۀ‌ دوره‌گرد به این افتخار سینمایی رسیده است.
یک کارگردان آمریکایی با استفاده از ورزش «بُزکشی» که از نمادهای فرهنگی افغانستان است، فیلمی با نام رویاهای افغان ساخته که نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.
سام فرنچ، کارگردان هالیوودی از ورزش بُزکشی که از نمادهای فرهنگی افغانستان شمرده می‌شود، برای بیان تاریخ فرهنگی این کشور استفاده کرده که ده‌ها سال دچار جنگ بوده است.
قهرمان فیلم جوانی افغانی به نام فواد محمدی است که زنده‌گی واقعی‌اش تفاوت چندانی با نقشی که در این فیلم ایفا کرده ندارد؛ چرا که کارگردان در حالی او را برای نقش اصلی فیلمش انتخاب کرد که او فروشنده‌یی دوره‌گرد بود.
به گزارش اسکای نیوز عربی، این فیلم پس از آن که نامزد دریافت جایزه اسکار شد، از سوی برخی افغان‌های مقیم کشورهای غربی کمک‌های مالی دریافت کرد تا محمدی، نقش اول فیلم بتواند در مکتب ویژۀ آموزش خلبانی و پرواز تحصیل کند و به آرزوهایش برسد.
محمدی هفته آینده به عنوان یکی از مهمانان جوایز اسکار به لاس‌آنجلس خواهد رفت. داستان این فیلم درباره دو دوست است که آرزو دارند از واقعیت تلخ و دردناکی که در خیابان‌های کابل به آن دچارند، بگریزند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.