فرماندهان جهادی کابل، پروان، کاپیسا و میدان وردک: تجلیل از قهرمان ملی و شهدای کشور باید به فرهنگ ملی تبدیل شود

- ۱۲ سنبله ۱۳۹۲

فرماندهان جهاد و مقاومت کابل، پروان – کاپیسا و میدان ورک برای چگونه‌گی تجلیل از دوازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی و هفته شهید در بنیاد شهید مسعود تشکیل جلسه دادند.
در این نشست که با حضور مسوولان بنیاد شهید مسعود برگزار شده بود، چگونه‌گی تجلیل از قهرمان ملی و هفته شهید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
این فرماندهان تاکید کردند که نقش رسانه‌ها در یادبود از شهدای افغانستان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و باید از همه شهدای جهاد و مقاومت در پهلوی قهرمان ملی افغانستان در رسانه‌های کشور یادبود به عمل آید و بازتاب داده شود.
این فرماندهان ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسوولان به پاسداری از ارزش‌های جهاد و مقاومت تاکید کردند که هویت جهاد و مقاومت در کشور حفظ گردد و بایست تجلیل از قهرمان ملی و دیگر شهدای افغانستان باید به فرهنگ ملی تبدیل شود.
اشتراک کننده‌گان این نشست گفتند که تجلیل از شهدای افغانستان به معنای احترام گذاشتن به جهاد و مقاومت مردم افغانستان در برابر تجاوز سرخ وسیاه است و باید این حرمت‌گذاری به یک فرهنگ تبدیل شود تا نسل‌های آینده رشادت‌های جانبازان کشور را به فراموشی نسپارند.
الحاج ملاتاج محمد مجاهد، صدیق احمد عثمانی عضو مجلس نماینده‌گان، فضل احمدعظیمی، فرمانده عبدالاحمد میدان شهری، الحاج محمد الماس زاهد، جان احمد خان، حاجی داوود کلکانی نماینده مجلس، داکتر حق بین، حاجی نور حبیب گلبهاری، جنرال خواجه‌نبی، محمدزاهد سیدخیلی آمر امنیت ولایت پروان، آمر محمدانور، سیدمحمود ضیادشتی، فرمانده محمد ایاز آمر حوزه ۱۷، داکتر وکیل، جنرال قیومی و صوفی رسول، استاد کریم‌الله خان، خواجه روح‌الله و شمار دیگر از فرماندهان و متنفذین در این نشست حضور داشته طرح ها، مشوره ها و دیدگاه های شان را برای تجلیل بهتر از رشادت‌های شهدای کشور ارایه کردند.
گفتنی است که بنیاد شهید مسعود در آستانه سالروز شهادت قهرمان ملی کشور همه روزه شاهد نشست‌ها و گردهمایی طیف‌های مختلف جامعه، شخصیت‌های سیاسی و ملی و دانشجویان است.
اشتراک کننده‌گان در این نشست‌ها که باحضور احمد ولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود برگزار می‌شود، روی چگونه‌گی تجلیل از دوازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی و هفته شهید دیدگاه‌ها و نظریه‌های شان را اریه میدارند.
هجدهم سنبله سالروز شهادت قهرمان ملی افغانستان است و امسال با شصت ساله‌گی زادروزآن شهید والا مقام نیز گره خورده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.