بازیکنان تیم ملی فوتبال: پول انرژی و لباس خریدن را هم نداریم!

- ۱۹ سنبله ۱۳۹۲

بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان از حکومت افغانستان سخت گله دارند. آن‌ها توانستند در بازی‌های فوتبال جنوب آسیا که در نیپال برگزار شده است، حریفان بوتانی، سریلانکایی و نیپالی‌شان را شکست بدهند و به دور نهایی یا فاینل مسابقات جنوب آسیا راه یابند.
منصور فقیریار دروازه‎بان تیم ملی افغانستان برای سرفرازی مردم کشور آخرین توان‌اش را به کار برد تا از ورود توپ به گول افغانستان جلوگیری کند.
اما او شکایت دارد که ابتدایی‌ترین امکانات در اختیارشان قرار داده نشده و با دست خالی تا حالا پیروزی نصیب‌شان شده است.
آقای فقیریار گفت: «مشکلات زیاد است. در بخش لباس مشکل وجود دارد. وسایلی را که یک تیم باید در اختیار داشته باشد موجود نیست. من تا حالا پول دریافت نکرده‌ام تا از آن مصرف کنم. گفته بودند که برای ما پول می‌دهند. »
فوتبالران افغانستان می‌گویند که در نیپال با مشکلات مالی جدی مواجه شده اند.
احمد آرش عاطفی بازیکن تیم ملی به رادیو آزادی گفت: «ما حتی پول خرید سیم کارت را نداریم. پول نداریم تا نوشابۀ انرژی بخریم. پیش از رسیدن به نیپال لباس تمرین را نداشتیم. استادان ما از پول‌های کمکی فامیل‌ها برای ما لباس خریدند. »
مربی تیم ملی فوتبال افغانستان از حکومت ناراض است.
یوسف کارگر می‌گوید، که پیش از شرکت در مسابقات جنوب آسیا تشویق نشده اند.
او گفت، فوتبالران افغان که در حال حاضر در نیپال به سر می‌برند، از کمترین امکانات برخوردار نیستند.
آقای کارگر افزود، رییس‌جمهور کرزی در یک صحبت تیلیفونی با او وعده کرده است که پس از برگشت فوتبالران افغان به کشورشان بیست هزار دالر با آن‌ها کمک خواهد کرد.
اما مربی تیم ملی فوتبال افغانستان این کمک را کافی نمی‌داند. او می‎گوید: « اگر گروهی از اعضای هیأت رهبری دولت با ما در نیپال می‌بود، این را می‌دیدند که تیم‌ها با چگونه امکانات و نیرو برای شرکت در این مسابقات آمده‌اند. آنها هیچ‌گونه مشکل مالی ندارند. ما همین توانمندی را نداریم تا در بیرون از هوتل برای بچه‌ها انرژی و غذا بخریم. »
افغانستان به روز یکشنبه در یک بازی دیدنی و سرنوشت‌ساز تیم نیپال را یک مقابل صفر شکست داد و به مرحلۀ نهایی بازی‌های فوتبال جنوب آسیا راه یافت.
یوسف کارگر می‌گوید، که اگر نیپال در این مسابقه برنده می‌شد، هر فوتبالر نیپال یک اپارتمان دریافت می‌کردند.
در حالی که فوتبالران افغان به شدت از آنچه بی‌توجهی حکومت و نهادهای مسوول نسبت به آنها می‌خوانند، انتقاد دارند، اما فدراسیون فوتبال افغانستان این انتقاد را نمی‌پذیرد.
علی آغا زاده، سکتر جنرال فدراسیون فوتبال افغانستان این سخنان فوتبالران افغان را یک شایعه می‌داند:
« تمام مصارف آنها به شمول تکت طیاره و پول بود و باش‌شان تامین شده است. یک روپیه هم از جیب خودشان مصرف نمی‌شود. فدراسیون فوتبال تمام الباس و سایل مورد نیاز فوتبالران را تهیه کرده است. »
فوتبالران افغانستان از سکتور خصوصی نیز گله دارند.
آنها می‌گویند، انتظار داشتند تاجران افغان اقداماتی را از پیش به هدف تشویق شان روی دست می گرفتند.
در این حال، خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید، کوشش می‌کنند این ورزشکاران را مورد تشویق مادی قرار بدهند: « افتخار ملی ما هستند. ما بسیار خوشحال هستیم که فوتبالران ما برنده شوند و دعا می‌کنیم تا پیروزی نصیب شان شود. ما با تاجران صحبت می‌کنیم تا این فوتبالران را تشویق و کمک مالی کنند. »
قرار است تیم ملی فوتبال افغانستان به روز چهارشنبه در مرحلۀ نهایی بازی‌های فوتبال جنوب آسیا وارد میدان رقابت شود.
نتیجۀ بازی امروز میان هند و مالدیف این را روشن می‌سازد که در مرحلۀ نهایی افغانستان با کدام یک از این دو کشور مسابقه می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.