امریکا ۲۰ هزار سرباز خود را در افغانستان نگه می‌دارد

- ۲۳ سنبله ۱۳۹۲

یکی از سناتورهای ارشد پاکستان در جریان پایان سفر خود به افغانستان اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد تا ۲۰ هزار نیروی این کشور و ناتو را در افغانستان باقی بگذارد و این افراد در ۹ پایگاه در بخش‌های مختلف این کشور مستقر خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، سناتور مشاهد حسین سید، رییس کمیته سنای پاکستان در امور دفاعی در بازگشت از افغانستان پس از چهار روز سفر به این کشور اعلام کرد که در دیدار با مقام‌های افغانستان در کابل، مطلع شده که ظرف دو ماه آینده و همزمان با امضای توافقنامه امنیتی دو جانبه میان واشنگتن و کابل نیروهای خارجی در افغانستان باقی می‌مانند.
وی با اشاره به اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه در کابل در این مصاحبه خبری اعلام کرد که ۱۰۰ هزار مقاطعه‌کار امریکایی در مسایل مختلف امنیتی برای افغانستان فعال بودند و این افراد مسوولیت‌های متفاوتی را در افغانستان و پاکستان بر عهده داشتند.
رییس کمیته سنای پاکستان در امور دفاعی در ادامه افزود: خروج نیروهای ناتو از افغانستان بر تعداد این مقاطعه‌کاران امریکایی تاثیری نمی‌گذارد.
هیات پاکستانی همچنین با حامد کرزی، رییس‌جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
سفر چهار روزه کمیته دفاعی سنای پاکستان به کابل با دیدارها و گفت‌وگوهایی درباره مسائل دفاعی،‌ امنیتی و نظامی مرتبط با هر دو کشور پایان یافت.
دو طرف همچنین یک تفاهم‌نامه برای ادامه این مذاکرات امضا کردند و قرار است پس از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در آوریل ۲۰۱۴ میلادی در اسلام‌آباد، پاکستان برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.