اخوان‌المسلمین لغو شد مصادرۀ دارایی اخوان به نفع دولت

- ۰۱ میزان ۱۳۹۲

دادگاه مصر اخوان‌المسلمین را ممنوع‌الفعالیت و تمامی اموال آن را مصادره کرد.
به گزارش شبکۀ اسکای نیوز عربی، دادگاه قاهره پس از جلسه روز دوشنبۀ خود اعلام کرد: فعالیت اخوان المسلمین از این پس غیرقانونی است و تمام اموال آن به نفع دولت ضبط می‌شود.
بنا بر حکم صادر شده از سوی دادگاه قاهره، هرگونه فعالیت سیاسی و غیرسیاسی اخوان المسلمین از این پس غیرقانونی است و تمامی دارایی‌های این نهاد از جمله مقرهای آن در خاک مصر به نفع دولت و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر مصادره می‌شود.
این حکم پس از آن صادر شد که حزب التجمع که یک حزب چپ‌گرای مصری است دادخواستی را به دادگاه ارایه داد و در آن خواستار لغو مجوز فعالیت اخوان المسلمین شده بود.
اخوان المسلمین در سال ۱۹۲۸ تاسیس شد اما به دلیل اختلافات شدید رهبران آن با جمال عبدالناصر، رییس‌جمهور وقت مصر در سال ۱۹۵۴ منحل اعلام شد.
پس از برکناری حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر و روی کار آمدن اسلام‌گراها این سازمان توانست قدرت سیاسی را در دست بگیرد و محمد مرسی، نماینده آن رییس‌جمهوری مصر شد.
یک سال بیشتر از ماه عسل اخوان المسلمین نگذشت که ارتش رییس‌جمهور اسلام‌گرای آنها را برکنار کرد و بسیاری از رهبران آن نیز روانه زندان شدند.
اخوان المسلمین در ماه مارچ به طور رسمی در مصر ثبت قانونی شد و فعالیت‌های آن جنبه قانونی به خود گرفت اما با صدور این حکم از سوی دستگاه قضایی مصر از این پس این سازمان حق هیچگونه فعالیتی در این کشور نخواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.