مارشال فهیم و امیر اسماعیل‌خان از داکتر عبدالله حمایت کردند

- ۰۶ میزان ۱۳۹۲

مارشال فهیم و اسماعیل‌خان از کاندیداتوری داکتر عبدالله عبدالله در انتخابات آیندۀ ریاست‎جمهوری حمایت کردند.
در نشستی که جمه‌شب با حضور شماری از شخصیت‎های جهادی در خانۀ مارشال فهیم معاون رییس‎جمهوری برگزار شده بود، بر حمایت از داکتر عبدالله در انتخابات پیش‎‏رو تأکید صورت گرفت.
فضل‌الرحمان اوریا از سخنگویان ائتلاف ملی گفت که حمایت مارشال فهیم و امیر اسماعیل‌خان از داکتر عبدالله از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
داکتر عبدالله عبدالله از میان چهره‎های مطرح نخستین کسی است که نامزدی‎اش در انتخابات پیش‎رو قطعی شده است.
تیم انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله در حال رایزنی برای گزینش معاون اول او در انتخابات پیش‎رو می‌‎باشد.
این درحالی است که معاون دوم او در این انتخابات حاجی محمد محقق از رهبران ارشد جبهۀ ملی است.

به جز حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری جنرال دوستم و برخی چهره‌های جبهۀ ملی، تمامی احزاب شامل اتحاد انتخاباتی و حزب اسلامی از داکتر عبدالله عبدالله در انتخابات پیش‎رو حمایت‎شان را اعلام کرده‎اند.
یک منبع نزدیک به جبهۀ ملی می‎گوید که شماری از اعضای جبهه ملی در حال حاضر سرگرم گفت‎وگو با دیگر نامزدان احتمالی انتخابات آتی
ریاست‌جمهوری هستند.
در انتخابات پیش‎روی ریاست‎‏جمهوری، احتمالاً زلمی رسول وزیر امور خارجه، قیوم کرزی برادر رییس‎جمهور کرزی و شماری دیگر از علاقه مندان کرسی ریاست جمهوری ثبت نام کنند.
تا اکنون بسم الله شیر رییس حزب وفاق ملی تنها کسی است که به عنوان نامزد انتخابات آیندۀ ریاست‎جمهوری در کمیسیون انتخابات ثبت نام کرده است. یک هفتۀ دیگر به پایان ثبت نام نامزدان انتخابات آیندۀ ریاست‎جمهوری باقی مانده است؛ اما تا اکنون چهره‎های اصلی و مطرح در انتخابات پیش‎رو، ثبت نام نکرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.