نخست وزیر هند: پاکستان از تروریسم حمایت نکند

- ۰۷ میزان ۱۳۹۲

نخست‌وزیر هند اعلام کرد، پاکستان نباید از حملات تروریستی علیه هند حمایت کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند در مجمع عمومی سازمان ملل، خاطرنشان کرد، کشورش عزم و اراده این را دارد که همه مشکلات مربوط به پاکستان از جمله مسایل مربوط به کشمیر را هر چه زودتر از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل و فصل کند.
وی در عین حال افزود: برای این که پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شود، این مسأله ضرورت دارد که پاکستان و مناطق تحت کنترل این کشور به تروریست‌ها در اجرای حملات علیه هند کمک و از آن‌ها حمایت نکنند. تروریسم دولتی فرامرزی یکی از نگرانی‌های ویژه برای هند است زیرا مرکز و هسته شکل‌گیری حملات تروریستی در منطقه ما در همسایگی یعنی در پاکستان قرار دارد.
نخست‌وزیر هند در ادامه گفت: کشمیر بخش لاینفک و جدایی‌ناپذیر هند است و هیچ‌گاه نباید در مورد یکپارچگی و تمامیت ارضی هند با دیگران سازش کرد.
مانموهان سینگ افزود: بسیار مهم است که تشکیلات تروریسم که در پاکستان ریشه دارد هرچه سریعتر از بین برود.
وی در حالی که برای دیدار با نواز شریف، همتای پاکستانی‌اش آماده می‌شود، گفت، برای دستیابی به پیشرفت لازم و ضروری است که پاکستان و مناطق تحت کنترلش برای کمک و ترغیب تروریسم استفاده نشوند.
نخست وزیر هند گفت: پاکستان نباید بیشتر از این کانون تروریسم در منطقه ما باشد. من باز هم تاکید می‌کنم که جامو و کشمیر بخش لاینفک و جدایی ناپذیر هند است و در مورد تمامیت ارضی و اتحاد هند هیچ گاه و با هیچ کسی نمی‌توانیم به سازش برسیم.
سینگ همچنین تاکید کرد که هرگونه پیشرفت در مذاکرات دو جانبه با پاکستان به اقدامات این کشور علیه عملیات‌های گروه‌های تروریستی بستگی دارد.
انتظار می‌رود که نواز شریف و مانموهان سینگ در نشستی درباره روابط دو جانبه و راه‌های حل اختلافات و عادی سازی روابط با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
اما رویدادهای اخیر در کشمیر این نشست را تهدید می‌کند چرا که احزاب مخالفان هند از سینگ خواسته‌اند تا این نشست را لغو کند.
در همین حال یکی از مقامات ارشد پاکستان گفت: مساله تروریسم برای پاکستان نیز به اندازه دیگر کشورها موجب نگرانی است. پاکستان قربانی تروریسم است. مردم و نیروهای مسلح پاکستان متعهد شده‌اند تا علیه سرکوب و اقدامات تروریستی تلاش کنند و تلاش‌های مقابله با تروریسم ما از سوی تمام جهان مورد قدردانی قرار گرفته است.
در عین حال مکان نشست میان نواز شریف و مانموهان سینگ تغییر کرده است. در ابتدا قرار بود که نواز شریف در هتل اینترکنتیننتال میزبان سینگ باشد اما در حال حاضر قرار است این نشست در پالاس هتل، محل اقامت سینگ برگزار شود.
هنوز هیچ کس توضیح نداده که چرا نواز شریف قبول کرده که میهمان سینگ باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.