هیلاری کلینتون: پاکستانی‌ها را به‌خاطر شبکۀ حقانی تحت فشار گذاشته‌ایم

- ۱۲ سنبله ۱۳۹۱

وزیر امور خارجه امریکا در اظهاراتی تاکید کرد که تا پیش از ضرب‌الاجل تعیین شده طی چند روز آینده به کنگره این کشور در خصوص اینکه آیا شبکه حقانی می‌بایست به عنوان یک سازمان تروریستی در نظر گرفته شود، گزارش خود را خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری هند، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا در حالی‌که مشارکت‌ استرالیا و نیوزیلند را در ماموریت نظامی بین‌المللی در افغانستان ستایش کرد، عنوان داشت: همانطوری که توسط قانونگذاران امریکایی خواسته شده، تا پیش از ماه سپتامبر گزارش خود را
درخصوص شبکه حقانی به آن‌ها ارایه خواهم کرد.
کنگره امریکا در ماه جولای این ضرب‌الاجل را تعیین کرد تا به دولت باراک اوباما نسبت به اعمال تحریم‌ها علیه این شبکه که به عنوان بزرگترین تهدید علیه نیروهای خارجی در افغانستان در نظر گرفته شده، در این زمینه تذکر داده باشد.
هم اکنون چندتن از اعضای بلندپایه این شبکه توسط امریکا تحریم شده‌اند اما بسیاری از قانونگذاران امریکایی خواهان آن هستند که کل این گروه که ارتباطاتی با سرویس اطلاعاتی پاکستان دارد، به رغم نگرانی‌ها در خصوص مذاکرات برای پایان دادن به جنگ افغانستان و پیچیده شدن روابط با پاکستان تحریم شود.
وزیر امور خارجه امریکا عنوان داشت که دولت این کشور فشار مداومی را علیه شبکه حقانی اعمال کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: ما جلوی منابع آنها را گرفته‌ایم. نیروهای اطلاعاتی و نظامی آنها را هدف قرار می‌دهیم و پاکستانی‌ها را تحت فشار گذاشته‌ایم تا تلاش‌های خود را علیه این شبکه افزایش دهند. چند روز پیش پسر بنیانگذار شبکه حقانی که به عنوان فرمانده عملیاتی این گروه درنظر گرفته می‌شد طی حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در نزدیکی مرز افغانستان کشته شد.
هیلاری کلینتون از اظهار نظر در خصوص گزارش‌ها مبنی بر اینکه مشاوران امنیت ملی بلندپایه باراک اوباما درخصوص تعیین کل شبکه حقانی به عنوان یک سازمان تروریستی اختلاف دارند خودداری کرد. اما وی عنوان داشت: ما طی چند روز آینده گفته‌های بیشتری درخصوص درخواست کنگره امریکا ارایه خواهیم کرد.
هیلاری کلینتون این اظهارات را در یک کنفرانس خبری با جان کی، نخست وزیر نیوزیلند پس از حضور در مجمع رهبران جزایر اقیانوس آرام ایراد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.