لندن میزبان نشست سه‌جانبه کرزی، شریف و کامرون

- ۰۹ میزان ۱۳۹۲

نخست‌وزیر پاکستان و همتای انگلیسی‌اش به همراه رییس‌جمهور کرزی طرف‌های گفت‌وگوی نشست سه‌جانبه ماه اکتوبر سال جاری میلادی در لندن درباره روند سازش افغانستان خواهند بود.
این چهارمین نشست در نوع خود از زمان آغاز مذاکرات سه‌جانبه انگلیس، افغانستان و پاکستان محسوب می‌شود.
آصف علی زرداری، رییس‌جمهوری سابق پاکستان در نشست گذشته که فبروری ۲۰۱۳ برگزار شد، ریاست هیات پاکستانی را بر عهده داشت و در این نشست یک نقشه راه شش ماهه برای افغانستان تدوین و ارائه شد.
نشست اکتبر لندن نیز در پی آزادی ملا عبدالغنی برادر، فرد شماره دو طالبان افغانستان به درخواست کابل برگزار می شود اما هنوز نقش این رهبر طالبان در روند صلح مورد تردید است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان تایید کرد که حامد کرزی قرار است برای شرکت در این نشست و ملاقات با دو رهبر دیگر به منظور همکاری برای دستیابی به روند صلح به لندن برود.
وی گفت، وزیر امور خارجه کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ویلیام هیگ، همتای انگلیسی و سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
طالبان نشست ماه اکتبر در لندن را به عنوان اقدامی برای تضعیف طرح‌های ابتکاری از جمله فعالیت دفتر قطر این گروه شبه نظامی می‌داند.
یکی از مقام‌های طالبان مطلع از فعالیت دفتر قطر می‌گوید که هیچ حزبی یا گروهی نمی‌تواند بدون دخالت و حضور طالبان موفق شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان همچنین گفت که ملا عبدالغنی بردار باید به افغانستان بیاید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.