سفیر بریتانیا در دیدار با داکتر عبدالله: نظام انتخاباتی اصلاح گردد تا بحران تکرار نشود

- ۱۰ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۱۱ جوزا ۱۳۹۴

 

سفیر تازۀ بریتانیا در کابل در دیدار با رییس اجرایی دولت وحدت ملی گفته که برای تکرارنشدن بحرانِ ناشی از تقلب در انتخابات باید اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان به وجود آید.
براساس خبرنامۀ ریاست اجرایی، داکتر عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی دیروز با کارین پیرس سفیر تازۀ بریتانیا در کابل ملاقات کرده است.
mnandegar-3سفیر بریتانیا با اشاره به عزم راسخ بریتانیا در ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان گفته که کشورش برای جلوگیری از تکرار بحرانِ (ناشی از تقلب در انتخابات) خواهان اصلاح نظام انتخاباتی در افغانستان است.
همچنان، داکتر عبدالله ضمن اسقبال از سفیر تازۀ بریتانیا گفته است: بریتانیا کشور دوست و یکی از متعهدان استراتیژیک افغانستان است. حکومت وحدت ملی و مردم این کشور از نقش سازنده قربانی‌ها و کمک‌های سخاوتمندانه این کشور برای افغانستان در سالیان گذشته تقدیر می‌کنند و خواهان ادامه و گسترش این دوستی و روابط نیک اند.
رییس اجرایی افزود: برای شما به عنوان سفیر بریتانیا در افغانستان آرزوی موفقیت و کامیابی دارم و حکومت وحدت ملی آماده است از نزدیک با شما و در راه تحقق برنامه‌های بریتانیا برای افغانستان و بهبود وگسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور کار نماید.
سپس، خانم پیرس گفت: کشورش به افغانستان به عنوان یکی از کشورهای دوست و هم‌پیمان نگاه می‌کند و به کمک‌های خویش به حکومت و مردم افغانستان ادامه می‌دهد. خانم پیرس افزود: بریتانیا از شکل‌گیری حکومت وحدت ملی حمایت می کند و آماده است این حکومت را طبق اولویت‌های آن کمک نماید.
سفیر بریتانیا همچنان در این نشست از توانایی و اعتماد به نفس قوای مسلح افغانستان تقدیر نموده و تلاش‌های آنان را در راستای حفظ تمامیت ارضی و ناکام سازی حملات دشمنان این کشور ستود.
در این نشست وضعیت امنیتی‌ روابط منطقه‌یی افغانستان به خصوص با پاکستان‌ وضعیت اقتصادی و ارایه خدمات به مردم افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.