برشنا با افزایش بهای برق: در چهار ماه ۱۸ میلیون دالر ضرر کرده‌ایم

گزارشگر:چهار شنبه 5 حوت 1394 - ۰۴ حوت ۱۳۹۴

مسوولان شرکت برشنا از افزایش بهای برق پس از ماه جاری خبر می‌دهند. قدرت‌الله دلاوری، رییس این شرکت می‌گوید که علت عمدۀ افزایش بهای برق، افزایش نرخ دالر در برابر ارز افغانی است.
آقای دلاوری دیروز (سه‌شنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که تنها در چهار ماه گذشته برشنا ۱۸ میلیون دالر ضرر کرده است و این mandegar-3شرکت زیان‌های ماه اخیر را سر از سال نو خورشیدی با افزایش بهای برق مشترکان، جبران می‌کند.
رییس برشنا می‌افزاید که آنان بهای مصرف برق را در آغاز سال جاری که ارز افغانی در برابر دالر ۵۷ افغانی بود، تعیین کرده بودند، اما اکنون به خاطر افزایش ارز دالر این شرکت زیانمند شده است.
او همچنان می‌گوید، در ۲۸ روزی که برق کابل در منطقۀ دندشهاب‌الدین بغلان قطع شده بود، آنان برای روشنایی پایتخت از ماشین‌های حرارتی استفاده می‌کردند که ۲٫۵ میلیون دالر برای‌شان تمام شده است.
طالبان بیش از سه هفته پیش یکی از پایه‌های برق را در منطقۀ دند شهاب‌الدین بغلان منفجر کردند. با منهدم شدن این پایه، ۲۸۰ مگاوات برقی که از ترکمنستان به کابل می‌آمد، قطع شد و شهر کابل در تاریکی فرو رفت. با این حال پس از اعزام کارمندان این شرکت به منطقۀ رویداد، شام روز گذشته دوباره برق پایتخت وصل شد.
چند ماه پیش نیز شرکت برشنا به خاطر افزایش بهای دالر قیمت برق را افزایش داده بود. مسؤولان این شرکت می‌گویند که بیشتر تلاش می‌کنند بهای انرژی برق تأسیسات و شرکت‌های بزرگ را افزایش دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.