والی بلخ به جامعۀ جهانی: نگذارید افغانستان به دهۀ ۷۰ برگردد

- ۱۲ میزان ۱۳۹۲

والی بلخ که در همایش تجلیل از بیست و سومین سالروز اتحاد جمهوری فدرال آلمان در شهر مزارشریف صحبت می‌کرد، گفت: آزادی ده‌ها کشور که پا به عرصۀ نوین زندگی سیاسی گذاشتند از برکت جهاد مردم افغانستان است.
عطا محمد نور با بیان اینکه جامعه جهانی پس از سال ۲۰۱۴ باید افغانستان را تنها نگذارد، افزود: مردم افغانستان نیازمند همکاری‌های جامعۀ جهانی پس از بیرون شدن نیروهای نظامی بین المللی می‌باشند.
وی در ادامه گفت: مردم افغانستان از کشورهای کمک کننده انتظار دارند که برای تامین امنیت انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان با این کشور همکاری کرده و در کاهش تهدیدات امنیتی با نیروهای امنیتی افغان یاری نمایند.
والی بلخ بیان داشت: تا زمانی که نیروهای امنیتی افغان به گونۀ درست توانمند نشوند، جامعه جهانی افغانستان را باید به حالت خودش رها نکند و همکاری هایشان را ادامه دهد.
عطا محمد نور از جامعه جهانی می‌خواهد که اجازه ندهد تا افغانستان یک بار دیگر به سرنوشت دهۀ ۷۰ خورشیدی برگردد.
نامبرده تصریح کرد: نیروهای امنیتی افغان توان تامین امنیت کشور را پس از سال ۲۰۱۴ دارند اما به کمک های جامعه جهانی نیز نیازمند اند.
وی ادامه داد: جامعه جهانی برای تقویت، ظرفیت سازی و تجهیز نیروهای امنیتی افغان پس از سال ۲۰۱۴ به گونه درست تلاش کنند تا نیروهای افغان پس از بیرون شدن نیروهای خارجی امنیت احساس کمبودی امکانات و تجهیزات نکنند.
گفتنی است که مراسمی به منظور تجلیل و گرامیداشت از بیست و سومین سالروز اتحاد جمهوری فدرال آلمان روز پنچشنبه ۱۲ میزان / مهر در کنسولگری این کشور در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ برگزار شد.
در این همایش عطا محمد نور والی بلخ، جنرال یورگ فولمر فرمانده آیساف در شمال، شماری از مسوولان نظامی افغان در شمال، مقامات حکومتی محلی بلخ و جوزجان، برخی از مسئولان نهادهای جامعه مدنی و بزرگان اقوام شرکت کردند.
این در حالی است که قرار است نیروهای بین‌المللی در سال ۲۰۱۴ همزمان با برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، از افغانستان خارج شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.