چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟

- ۱۴ میزان ۱۳۹۲

بخش نخست

شاید یادگیری زبان انگلیسی، مهم‌ترین گام در ارتقای کیفیتِ زنده‌گیِ شما باشد.
آیا هیچ فکر کرده‌اید که دسترسی به اطلاعاتی که دیگران از آن بی‌بهره‌اند، چه‌قدر می‌تواند جالب باشد؟ یا صحبت کردن با افراد جالبی که دیگران نمی‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند؟ یا تحت تأثیر قرار دادن اطرافیان‌تان هر موقع که دهان‌تان را باز می‌کنید؟ و یا پشت سر گذاشتنِ دیگران با جهش‌های بزرگی که در شغل‌تان برمی‌دارید؟

دسترسی به اطلاعات
شما به چه چیزی علاقه‌مند هستید؟ علوم؟ موسیقی؟ کمپیوتر؟ سلامتی؟ تجارت؟ ورزش؟ رسانه‌های امروز از قبیل انترنت، تلویزیون و مطبوعات، دست‌‌رسی تقریباً نامحدودی را به اطلاعات پیرامون موضوعاتِ مورد علاقۀتان فراهم کرده است. فراموش نکنید که ما در عصر اطلاعات زنده‌گی می‌کنیم.
تنها یک مشکل وجود دارد: بیشتر این اطلاعات به زبان انگلیسی است.
در این‌جا چند مثال از اطلاعاتی که اگر انگلیسی بلد باشید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، بیان می‌شود:

صفحات وب
بیش از یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) صفحه اطلاعات در انترنت وجود دارد! این شگفت‌انگیز است که تنها با یاد گرفتن یک زبان، به خیل عظیمی از اطلاعات در پهنۀ انترنت دسترسی پیدا می‌کنید.

کتاب‌ها در هر موضوعی، از سرتاسر جهان
شما می‌توانید کتاب‌هایی با نویسنده‌گان امریکایی یا بریتانیایی بخوانید و نیز کتاب‌های ترجمه‌شده از زبان‌های دیگر. به هر موضوعی که علاقه‌مند باشید، می‌توانید چیزی به انگلیسی دربارۀ آن پیدا کنید.

مطبوعات
فقط مجله‌ها و روزنامه‌های انگلیسی زبان هستند که به‌راحتی در هر کجای جهان یافت می‌شوند. شما برای پیدا کردن مجله‌هایی مانند تایم یا نیوزویک مجبور نیستید خیلی وقت صرف کنید.

علوم
زبان انگلیسی کلیـد دنیـای علم و فن‌آوری است. حـدود ۹۵% مقـالات علمی منتشر شده، به زبان انگلیسی است کـه تنها حدود ۵۰% از آن‌ها مربوط بـه کشورهای انگلیسی‌زبان (مانند امریکا و انگلستان) می‌باشد.

گزارش‌های خبری
شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی از جمله BBC و CNN را در نظر بگیرید. آن‌ها خبرها را بسیار سریع‌تر و حرفه‌یی‌تر منتشر می‌کنند. در هر کجای دنیا شما می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

گفت‌وگو با دیگران
انگلیسی را می‌توان «زبان گفت‌وگو» نامید. چرا؟ چون به نظر می‌رسد همۀ مردم جهان پذیرفته‌اند که برای گفت‌وگو و ارتباط با یک‌دیگر از زبان انگلیسی استفاده کنند.
حدود یک‌ونیم میلیارد (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) نفر در جهان می‌توانند به انگلیسی صحبت کنند. یک میلیارد نفر دیگر هم مشغول فراگیریِ آن هستند.
تقریباً همۀ کنفرانس‌ها و مسابقات بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. به عنوان مثال، رقابت‌های المپیک یا جام جهانی فوتبال را در نظر بگیرید.
سیاست‌مداران کشورهای مختلف از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با یک‌دیگر استفاده می‌کنند. انگلیسی، زبـان اصلی سازمان‌هایی از قبیـل سازمـان ملل متـحد (UN)، نـاتـو (NATO) و… می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.