عاملان آدم‌ربایی‌های اخیر در هرات بازداشت شدند

- ۱۳ سنبله ۱۳۹۱

مقامات محلی هرات از بازداشت عاملان آدم ربایی‌های اخیر هرات خبر دادند.
محی‌الدین نوری سخنگوی والی هرات روز گذشته در یک نشست خبری که در ریاست امنیت ملی برگزاری گردیده بود، گفت که منسوبین ریاست امنیت ملی هرات در عملیاتی شش نفر از عاملین و سازمان دهنده‌گان اصلی آدم ربایی‌های اخیر را در شهر هرات بازداشت کردند.
به گزارش بست‌باستان، نوری گفت که یکی از این افراد نجیب الله مشهور به نجیب بلند آب است که باشندۀ منطقۀ بلند آب ولسوالی گذره می‌باشد. او عامل اصلی آدم ربایی‌ها و قتل های زنجیره‌یی در هرات بوده و در آدم ربایی‌های اخیر مسوولیت سازماندهی را بر عهده داشته که چندین نفر از باشنده‌گان شهر هرات علیه این فرد شکایت نموده بودند.
قرار معلومات وی، فرد دومی راتب نام دارد که باشندۀ منطقۀ صوفی آباد ناحیل ششم هرات می‌باشد. او مسوولیت شناسایی کودکان بازرگانان ملی، کنترول مسیر راه‌ها و صحبت‌های تلیفونی را در آدم ربایی ها به عهده داشته و در ربودن مسیح و سمیع دو باشندۀ شهر هرات که یکی از ایشان پسر یک پزشک است نقش فعال داشته است.
سخنگوی والی هرات افزود که افراد دیگر به نام‌های عبد الکریم باشندۀ منطقه بکرآباد ناحیۀ چهارم شهر هرات، امام الدین باشندۀ منطقۀ محلۀ بابا حاجی، غلام یحیی باشندۀ منطقۀ شاه بید ولسوالی ادرسکن و سید احد باشندۀ منطقه مرغاب ولسوالی گذره می باشند که در آدم ربایی های اخیر شهر هرات نقش فعال و مستقیم داشتند که همه افراد بازداشت شده به جرایم خویش اعتراف کردند.
منبع می‌افزاید که شماری از افراد دیگر که در آدم ربایی ها دست دارند، از سوی منسوبین ریاست امنیت ملی هرات شناسایی و به خاطر بازداشت شان اقداماتی جدی روی دست گرفته شده است
گفتنی است که از آغاز سال جاری تا اکنون ۶۲ نفر از آدم ربایان در هرات باز داشت شده اند که چهل نفرشان پس از تکمیل دوسیه های شان به دادگاه معرفی شدند که از این جمله سی نفر محاکمه شدند.
آزادی ۲۳۵ زندانی
براساس یک خبر دیگر، ۲۳۵ زندانی به فرمان رییس جمهور کرزی روز گذشته از بند رها گردیدند.
جنرال شاه میر امیر پور فرمانده زندان هرات حین رهایی این زندانیان گفت که ۲۳۵ نفر از زندانیان به مناسبت ۲۸ اسد و عید سعید فطر به اساس فرمان شماره ۵۴ رییس جمهور کرزی از بند رها شدند.
وی گفت که رها شده‌گان از بند مرتکب جرایم جنایی بودند که از یک الی پنج ماه حبس شان باقی مانده بود و از این جمله شانزده نفرشان زنان هستند.
فرمانده زندان هرات از کمبود جای مناسب برای زندانیان ابراز نگرانی کرده و گفت که در میان زندانیان هفتصد نفر به مواد مخدر معتادند.
گفتنی است که در زندان هرات بیش از ۲۵۰۰ نفر زندانی اند که ۱۲۲ نفرشان زنان هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.