بیش از ۱۵۰ هزار تن می‌خواهند برای همیشه به مریخ بروند

- ۲۰ میزان ۱۳۹۲

ستارهء مریخ از گذشته های دور همیشه در محور توجهء انسان قرار داشته است. موجودیت اوکساید آهن به پیمانهء زیاد در ترکیب خاک این ستاره باعث آن شده است تا برنگ سرخ دیده شود و به نام ستارهء سرخ هم یاد شده، در اساتیر باستانی نام خدای جنگ «مریخ یا مارس» به آن داده شود.
نظر به فاصلهء با آفتاب مریخ چهارمین ستاره است و دارای اتمسفیر نازک، دره ها، کوه ها، صحرا ها و مهتاب می باشد. شباهت های مریخ با کرهء زمین باعث آن شده است تا انسان همواره آرزوی مسافرت به آن را دل بپروراند.
جالب اینست که بنیاد هالندی مارس ون فوندیشن (MarsOne foundation) در نظر دارد که در سال ۲۰۲۲ براساس یک پروژهء مسافرت به مریخ این رویای انسان را تحقق بخشد. اما این سفر یکطرفه خواهد بود و چهار تنی که به مریخ می روند، برای همیشه در آن جا باقی خواهند ماند.
بنیاد مارس ون فوندیشن برای انتخاب چهار تنی که به مریخ سفر خواهند کرد، اعلان کرده بود که افراد علاقمند برای سفر به مریخ الی تاریخ ۳۱ اگست سال جاری ثبت نام کنند. ۱۵۰ هزار تن از سرتاسر جهان برای رفتن به مریخ ثبت نام کرده اند و هر کدام آنها هم برای انتخاب شدن دلایل کاملاً خاص خودشان را دارند که برخی از آن ها واقعاً جالب است.
بنیاد غیر انتفاعی مارس ون فوندیشن (MarsOne foundation) مستقر در شهر امرس فورت (Amersfoort) هالند می خواهد یک اقامتگاه دایمی را در ستاره مریخ بسازد. قبل از آن در نظرست یک تیم دونفری به مریخ فرستاد شود. آن ها در این مسافرت ۵۰۰ روزه بدور مدار مریخ حرکت کرده، بدون فرود آمدن روی ستارهء مریخ دوباره به زمین بر خواهند گشت.
بر خلاف برنامه های فضایی ناسا و روس کوسموس که توسط حکومت کشورهای امریکا و روسیه تمویل می شود، مارس ون فوندیشن (MarsOne foundation) برای این پروژهء شش ملیارد دالری، منابع مالی خودش را جستجو می کند که اخذ ۴۰ دالر از هرتنی که می خواهد درخواست مسافرتش به ستارهء مریخ بررسی شود، بخشی از آنست.
زمانیکه ۲۴ تن از بین افرادی که می خواهند به مریخ سفر کنند، انتخاب شود، آن ها به تیم های چهار نفری مشتمل از دو زن و دو مرد از فرهنگ های مختلف تقسیم می شوند و برای سالهای متمادی، مورد آموزش قرار خواهند گرفت.
از بین این تیم‌ها یک تیم چهار نفری برای مسافرت به مریخ انتخاب خواهد شد و به این ترتیب یک رویایی دیگر انسان هم تحقق می یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.