معاون ریاست پالیسی و نظارت شورای امنیت ملی از یک سوء قصد جان سالم بدر برد

- ۲۷ میزان ۱۳۹۲

معاون ریاست پالیسی و نطارت شورای امنیت، شب دوم عید از یک سوء قصد در ساحۀ تتمدرۀ بالای ولایت پروان جان سالم بدر برد محب‌الله نوری در تماسی به روزنامه ماندگار گفت که این رویداد ساعت هشت شب دوم عید صورت گرفته است.
آقای نوری از جوانان معروف در تخار است که بعد از شهادت برادرش جنرال شاه جهان نوری به عنوان معاون ریاست پالیسی و نظارت شورای امنیت کشور تعیین شده است.
به گفتۀ آقای نوری، نخست یک فیر راکت صورت گرفت و به موتر اصابت نکرد، فیر دوم به موتر اصابت کرد و خوش‌بختانه به کسی آسیب نرسید. او گفت بعد از فیر دومی، فیرهای کلاشینکوف نیز صورت گرفته که خوش‌بختانه به هدف نخورد.
با آقای نوری، فرزندان جنرال شاه جهان نوری که دوسال پیش در یک انفجار در مقر ولایت تخار به شهادت رسید، نیز همراه بودند.
در این رویداد موتر حامل آقای نوری تخریب شده، اما به او و سایر سرنشینان موتر آسیبی نرسیده است.
آقای نوری و همراهان‌شان قصد سفر به ولایت بلخ را داشته اند.
به گفتۀ مقام‌های پولیس پروان، موتر حامل آقای نوری ابتدا مورد اصابت راکت و سپس مورد شلیک چندین ضربۀ پیهم کلاشنکوف قرار گرفته است که راکت به موتر وی اصابت کرده ولی گلوله‌های کلاشنکوف به موتر ایشان برخورد نکرده است.
پولیس پروان گفته است که تحقیقات ابتدایی را در زمینه آغاز کرده اند، اما شاهدان عینی گفته اند، یک موتر نوع آیلکس به موتر آقای نوری آتش گشود و سپس منطقه را ترک کرد.
تصاویر گرفته شده از موتر نشان می‌دهد که راکت به قسمت بالای دروازه موتر جایی که مقاومت بشتری دارد، اصابت کرده است و شاید هم همین دلیل از بین رفتن موتر و سرنشینان آن نشده است.
نوری می‌گوید که بعد از این رویداد هنگامی که به خانه رسیدم، کسی برایم زنگ زد و گفت که «زدن چطور بود؟»
آقای نوری می‌افزاید که این شخص خودش را خونخوار معرفی کرده و بار بار او را تهدید کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.