کمیسیون مستقل انتخابات: فهرست نهایی سه‌شنبه اعلام می‏شود

- ۲۸ میزان ۱۳۹۲

کمیسیون مستقل انتخابات می‎گوید شماری از نامزدان انتخابات ریاست‎جمهوری به دلیل این‎که اسنادشان مشکل دارد، از فهرست نهایی نامزدان ریاست‎جمهوری حذف می‎شوند.
این کمیسیون همچنان با اشاره به دلایل تأخیر اعلام لیست اولیه نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که لیست نتایج اولیه بررسی کمیسیون انتخابات سه‌شنبه این هفته اعلام خواهد شد.
در حالی که قرار بود لیست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه منتشر شود، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام فهرست ابتدایی را تا روز سه‌شنبه به تأخیر انداخت.
نورمحمدنور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته به روزنامۀ ماندگار گفت: به دلیل تعلل و طولانی‌شدن اعلام نامزدهای دو تابعیته و نیاز به بررسی بیشتر مدارک نامزدها، اعلام لیست اولیه به تأخیر افتاده است.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: قرار است این کمیسیون پس از مطالعه و پاسخ وزارت خارجه و بررسی‌های بیشتر مدارک، فهرست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان را روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کند.
قانون اساسی افغانستان تصریح می‌کند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری و معاونان وی باید تنها تابعیت افغانستان را داشته باشند.
برخی از سیاستمداران کشور در سال‌های گذشته پس از سال‌ها زنده‌گی در خارج به این کشور بازگشته‌اند و شماری از آنها نیز تابعیت دوگانه دارند.
این درحالی است که روز گذشته خبرگزاری پژواک به نقل از یک منبع اعلام کرد که زلمی رسول، رحیم وردک، حمیدالله قادری، سرور احمدزی، حشمت غنی احمدزی، نور رحمان لیوال، نادرشاه احمدزی و داکتر داور احمدنادی از لست نامزدان انتخابات ریاست‎جمهوری حذف شده‌اند.
این منبع گفته که اسناد فاروق اعظم هم مشکل دارد، اما در بارۀ آن تا اکنون تصمیم نهایی گرفته نشده است.
عجز وزارت داخله از تأمین امنیت هفت ولسوالی
سخنگوی وزارت داخله روز گذشته اعلام کرد که در هفت ولسوالی نمی‎توانند زمینۀ توزیع کارت‎های رأی دهی را فراهم کنند.
این درحالی است که پیش از این نیروهای امنیتی وعده سپرده بودند زمینۀ برگزاری یک انتخابات سراسری را فراهم می‎سازد.
کمیسیون انتخابات می‎گوید که آن‎ها در این خصوص از مسوولان وزارت‌های داخله، دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی، توضیحات می‎‏خواهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.