دیدار نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با رییس‌جمهور «رییس جمهور باید بی‌طرف باشد»

- ۰۴ عقرب ۱۳۹۲

داکتر عبدالله عبدالله نامزد احتمالی انتخابات ریاست‎جمهوری و معاونانش روز گذشته با رییس‎جمهور کرزی در ارگ ریاست‏جمهوری دیدار و گفت‎وگو کرده‎اند.
در این دیدار، تیم داکتر عبدالله از آقای کرزی خواسته که اجازه ندهد مقام‎های حکومتی در امور انتخابات ریاست‎جمهوری مداخله کنند.
داکتر عبدالله گفته است که این دیدار به خواهش ما صورت گرفته و به آقای کرزی گفتیم که باید در انتخابات پیش رو بی طرف باشد و از هیچ کاندیدایی حمایت نکند.
به گفته آقای عبدالله، حامد کرزی نیز قول داده است که از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد و نظاره‌گر رقابت نامزدان خواهد بود.
محمد ناطقی از اعضای تیم داکتر عبدالله عبدالله در صفحۀ فیسبوکش نوشته که تیم داکتر عبدالله روی این مسأله تاکید داشت که مسوول برگزاری انتخابات حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات می‌باشند و بنابراین ما از جناب شما (آقای کرزی) می‌خواهیم که از نهادهای حکومتی بخواهید که بی‌طرفی‌شان را در امر بر گزاری انتخابات سالم حفظ کنند.
به گفتۀ او، «نکتۀ دومی که داکتر عبدالله روی آن تاکید داشت، این بود که حکومت منتخب اگر ما باشیم، حفظ عزت و کرامت مقامات پیشین را از وظایف خود می‌دانیم.»
آقای ناطقی نوشته که رییس‌جمهور کرزی و تیم داکتر عبدالله روی آن تأکید داشتند که یک خط ویژه بین طرفین همیشه باید باز باشد که در وضعیت اضطراری در امور ملی تبادل نظر بین طرفین صورت گیرد.در این دیدار بر تأمین امنیت و شفافیت انتخابات ریاست‎‏جمهوری سال ۹۳ تأکید صورت گرفته است.
در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری تا کنون ده نامزد از جانب کمیسیون مستقل انتخابات تایید شدند که و گفته می‌شود که رییس‌جمهوری در این دور از نامزد خاصی حمایت خواهد کرد. این برداشت از هم اکنون شماری از نامزدان را نگران ساخته است.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری کشور در ماه حمل سال آینده برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.