انفجاری در کابل یک غیرنظامی را کشت و پنج عضو ارتش را زخمی کرد

- ۰۵ عقرب ۱۳۹۲

وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که انفجار مین کنار جاده در حومه شرقی کابل پایتخت افغانستان، جان یک غیرنظامی را گرفته و پنج عضو ارتش را زخمی کرده است.
در یک نامه خبری وزارت دفاع ملی افغانستان آمده است که این انفجار در منطقه «ارزان قیمت» مربوط ناحیه نهم شهر کابل اتفاق افتاده است.
در همین حال، ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در صفحه تویتر خود نوشته که این رویداد صبح روز گذشته حوالی ساعت ۷ به وقت محلی اتفاق افتاده و زخمی شده ها عضو نیروهای هوایی افغانستان هستند.
مقام های نظامی افغان تا کنون مشخص نساخته اند که هدف کارگذاری این ماین کنار جاده نیروهای ارتش ملی بوده و یا موتر حامل نیروهای هوایی تصادفا با این مین برخورد کرده است.
اما گروه طالبان که مسوولیت کارگذاری این مین کنار جاده را به عهده گرفته، گفته اتوبوس حامل نیروهای ارتش افغانستان را در شرق کابل هدف قرار داده است. طالبان گفته اند که شش سرباز ارتش در این رویداد کشته شده اند.
اما وزارت دفاع افغانستان کشته شدن سربازان را رد کرده و گفته است که سربازان زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند.
منطقه ارزان قیمت در مسیر شاهراه کابل-جلال آباد است و بسیاری از دفاتر خارجی و مراکز نظامی در آنجا است.
کابل هفته پیش، پس از روزها آرامش هدف حمله مخالفان مسلح دولت افغانستان قرار گرفت. شورشیان مخالف دولت در همین شاهراه به مجتمع محل سکونت خارجی ها حمله کردند. این حمله تلفات و خساراتی به جا گذاشت.
در یک رویداد دیگر انفجار ماین کنار جاده‌یی در ولایت هرات در غرب افغانستان یک عضو ارتش افغانستان را کشته شده و ۳ سرباز دیگر را زخمی کرده اند.
استفاده از ماین‌های کنار جاده‌یی توسط طالبان در سال های گذشته تلفات سنگینی به نیروهای دولت افغانستان وارد کرده و در اغلب موارد قربانیان این نوع انفجارها غیرنظامیان افغان بوده اند.
سازمان های بین المللی عامل اصلی تلفات غیرنظامیان در افغانستان را انفجار مین‌های در کنار جاده خوانده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.