نیوزلند برنامه خروج نظامیان خود را اعلام کرد

- ۱۴ سنبله ۱۳۹۱

نیوزلند رسماً اعلام کرده که نیروهای نظامی خود را تا آخر اپریل ۲۰۱۳ میلادی از افغانستان بیرون می‌کند.
مقام‌های دولت نیوزلند گفته‌اند که این تصمیم بازتابی از «برنامه‎ریزی دقیق تدارکاتی» و بخشی از برنامه انتقال نیروهای بین‌المللی در افغانستان است. نظامیان نیوزلند از سال ۲۰۰۳ میلادی در افغانستان مستقر شده‌اند و در حال حاضر ۱۴۰ سرباز این کشور در ولایت بامیان حضور دارند.
تصمیم تازه نیوزلند پس از کشته شدن پنج سرباز این کشور در دو حادثه جداگانه در ماه گذشته میلادی در افغانستان اتخاذ شده است.
جاناتان کولمن، وزیر دفاع نیوزلند گفته است: «گروه بازسازی ولایتی نیوزلند در ده سال حضور خود به مبارزه بین‌المللی با تروریسم کمک کرده و امنیت، توسعه و حکومتداری را در بامیان بهبود بخشیده است.»
او افزود: «جدول زمانی که امروز اعلام شد، بازتاب‌دهنده هفته‌ها برنامه‌ریزی لوژستیکی است، به ویژه برای این‌که کار بهسازی خطر پرواز فردگاه بامیان پس از اپریل ۲۰۱۳ آغاز خواهد شد و این فرودگاه تا پایان کار، برای فرود هواپیماهای بزرگتری که این نیروها به آن نیاز دارند، آماده نخواهد بود.»
مورای مک‌کولی، وزیر امور خارجه این کشور گفته است که کشورش پس از خروج نیروهای نظامی خود از افغانستان به حمایت خود از این کشور ادامه خواهد داد.
او افزود که این کمکها شامل فرستادن آموزگارها به اکادمی نظامی افغانستان و همچنین کمک‌های مالی و توسعه‌ای به افغانستان خواهد بود. نیروهای نیوزلند، در سالهای گذشته در یکی از از امن ترین مناطق افغانستان مستقر بوده است.
در سالهای گذشته، مردم بامیان به حضور غیر موثر این نیروها در بامیان معترض بودند و از آنها خواستند اگر حضور شان را با سهم گیریی در فعالیت های بازسازی موثر تر نکنند، بهتر است بامیان را ترک کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.