تمرکز انگلیس بر کانون‌ فعالیت‌های افراطی در افغانستان پس از ۲۰۱۴

گزارشگر:14 عقرب 1392 - ۱۳ عقرب ۱۳۹۲

mandegarبه گفته رییس ستاد نیروهای مسلح انگلیس، نیروهای این کشور پس از خروج از افغانستان در ۲۰۱۴ بر سرکوب اقدامات شبه‌نظامی‌گری در کانون‌های افراطیون تمرکز می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنرال نیکلاس هافتون، رییس ستاد نیروهای مسلح انگلیس که در ماه جون عهده‌دار این سمت شده است، همچنین با اشاره به منتقدان طرح‌های تغییر ساختار ارتش، آن‌ها را «شکست‌گرا» خواند.
از آنجایی که دولت انگلیس به دنبال رفع کسری هزینه‌های دولتی است، ارتش این کشور در حال گذر از طرحی است که در آن ۱۰۲ هزار نیروی دائم این کشور تا سال ۲۰۲۰ به ۸۲ هزار تن کاهش پیدا می‌کند.
۸۰۰۰ نیروی نظامی انگلیسی که در افغانستان حضور دارند، تا پایان سال ۲۰۱۴ به طور کامل خارج می‌شوند و هزاران نیرویی که در پس از جنگ جهانی دوم تاکنون در پادگان‌هایی در آلمان بودند نیز به کشورشان باز می‌گردند.
وی گفت که گروهی به طور راهبردی مستقر می‌شوند تا از درگیری‌هایی احتمالی در مناطقی که تحت خطر افراطیون قرار دارند، جلوگیری به عمل آورند.
رییس ستاد نیروهای مسلح انگلیس گفت: ما با حفظ ثبات، به بهترین نحو به منافع خود خدمت کرده‌ایم. این یک راه متفاوت و عاقلانه‌تر برای استفاده از توانایی نظامی است. ارتش ما ماموریت مشابهی نیز در جنوب آفریقا دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.