رییس زراعت و مالداری ولایت غور به اتهام فساد اداری بازداشت شد

گزارشگر:14 عقرب 1392 - ۱۳ عقرب ۱۳۹۲

mandegarمسوولان محلی ولایت غور در غرب افغانستان می گویند که فرید الدین عابد، رییس زراعت و مالداری این ولایت شام یکشنبه به اتهام اختلاس و سو استفاده از وظیفه، بازداشت شده است.
گل احمد حیدری، رییس دادستانی ولایت غور به خبرگزاری بخدی گفت: «فرید الدین عابد، رییس زراعت ولایت غور شام گذشته به اتهام چندین مورد فساد، اختلاس وسوء استفاده از صلاحیت وظیفه ای بازداشت شده است.»
او گفت که پیش از این نیز شکایت هایی در مورد پایمال کردن حق و حقوق مردم این ولایت در محکمه استیناف به ثبت رسیده بود.
او می‌گوید که دوسیه رییس زراعت و مالداری غور، صبح روز گذشته به نهادهای عدلی وقضای سپرده شده و تحقیقات بیشتر در زمینه آغاز شده است.
شماری از کارمندان دولتی در ولایت غور چندی پیش نیز به اتهام فساد اداری در ولایت از سوی نیروهای امنیتی در این ولایت بازداشت شده بودند.
گفته می‌شود که افغانستان در جهان پس از سومالیا دومین کشور با بیشترین فساد اداری به شمار می رود.
با حضور دوازده ساله جامعه جهانی و مبارزه با فساد اداری در افغانستان دیده شده که تلاش ها در این امر نتیجه ای در بر نداشته است.
با این حال، رییس دادستانی ولایت غور می‌گوید که رییس زراعت و مالداری ولایت از سوی مامورین این اداره بازداشت شده است و تحقیقات از او جریان دارد.
مسوولان دادستانی غور نیز می گویند که از آغاز سال جاری تا کنون، این سومین مقام دولتی است که به اتهام فساد اداری بازداشت می شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.