پاکستان، چین و روسیه کمک‌های‌شان را به افغانستان افزایش می‌دهند

گزارشگر:6 قوس 1392 - ۰۵ قوس ۱۳۹۲

mandegarدومین دور نشست سه جانبه کشورهای پاکستان، روسیه و چین به منظور بررسی اوضاع افغانستان پس از سال ۲۰۱۴، در اسلام آباد برگزار شد.
در این نشست ضمیر کابولوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان، هوانگ شی لیان معاون مدیرکل وزارت امور خارجه چین و سهیل محمود، نماینده پاکستان در امور افغانستان، حضور داشتند.
آنان، ریاست دومین دور نشست سه جانبه کشورهای چین، پاکستان و روسیه را نیز بر عهده داشتند.
کشورهای چین، پاکستان و روسیه از دو سال به این طرف، نشست سه جانبه را به منظور بررسی تحولات سیاسی افغانستان برگزار می کنند.
نخستین دور نشست سه جانبه کشورهای ذکر شده، در آپریل ۲۰۱۳ در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد.
گفته می‌شود که دومین دور نشست کشورهای چین، پاکستان و فرانسه، به منظور بررسی تحولات سیاسی و حمایت از پیشبرد روند برقراری صلح در افغانستان، برگزار شده است.
افغانستان رو گفته است که در این نشست دیپلمات های سه کشور، ضمن بررسی وضعیت فعلی افغانستان اوضاع این کشور را پس از خروج نظامیان خارجی در سال ۲۰۱۴، نیز ارزیابی کرده اند.
دیپلمات‌های کشورهای پاکستان، روسیه و چین در این نشست در مورد افزایش همکاری و رایزنی های سه جانبه، در مورد افغانستان نیز به توافق رسیده اند.
آنان در نشست سه جانبه، با تاکید گفته اند که تعامل نزدیک وعمیق میان اعضای جامعه بین الملل، برای توسعه اقتصادی درافغانستان یک امر مهم و ضروری است.
آنان همچنان، بر تقویت نقش سازمان همکاری شانگهای (SCO) در افغانستان تاکید کرده اند.
نمایندگان پاکستان، روسیه و چین در این نشست، بر اهمیت افزایش رایزنی های سازنده و تبادل نظرها برای افغانستان، نیز اشاره کرده اند.
قرار ست دور بعدی نشست مقامات کشورهای پاکستان، روسیه و چین در مورد افغانستان، در نیمه اول سال ۲۰۱۴ در مسکو برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.