روسیه: از عادی‌سازی اوضاع در افغانستان حمایت می‌کنیم

گزارشگر:16 قوس 1392 - ۱۵ قوس ۱۳۹۲

mandegarوزیر امور خارجه روسیه از آماده‌گی کشورش برای کمک به اجرای طرح سازمان امنیت و همکاری اروپا برای آموزش کادر محلی برای ایجاد ارگان‌های امنیتی و انتظامی در افغانستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی روز گذشتۀ خود در نشست شورای وزیران کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا که در کی‌یف جریان دارد، اعلام کرد که این کشور معتقد است اوضاع در افغانستان نیازمند یافتن برخوردی واحد برای مقابله با تهدیدات است و روسیه از پیشنهاد این سازمان برای آموزش کادر لازم برای ساختارهای انتظامی-امنیتی افغان حمایت می‌کند.
وزیر خارجه روسیه گفت: ارایه پیش نویس قطعنامه‌یی در مورد افغانستان در این نشست و نحوه اجرای آن یادآور این مسأله است که بسیار ضروری است تا به دنبال برخورد واحدی برای مقابله با تهدیدات امنیتی در افغانستان باشیم. ما آماده‌گی آن را داریم تا از امکانات و جایگاه سازمان امنیت و همکاری اروپا در تلاش‌های آن برای عادی سازی اوضاع در افغانستان حمایت کرده و در راستای تحقق طرح پیشنهادی این سازمان برای آماده سازی و آموزش کادر محلی برای ایجاد ارگان‌های امنیتی و انتظامی در افغانستان و همچنین کشورهای منطقه آسیای مرکزی در مراکز آموزش نظامی وزارت کشور و وزارت دفاع روسیه همکاری داشته باشیم.
لاوروف همچنین توجه همتایان خود را به اهمیت فعالیت در راستای ممانعت از بروز مناقشات نظامی جلب کرده و یادآور شد که روسیه در سال ۲۰۰۹ مبتکر اجرای طرح سازمان امنیت و همکاری اروپا برای تهیه اصول اساسی برای جلوگیری از مناقشات و حل و فصل بحران‌ها بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.