احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





همه چیـز درباره «خودزشت‌پنداری زنانه»

گزارشگر:19 قوس 1392 - ۱۸ قوس ۱۳۹۲

mandegarبخش سوم

این روزها من زشت‌ترم!
عوامل زیادی وجود دارد که احساس زشت بودن را در میان انسان‌ها تقویت می‌کند. شاید دانستن این عوامل بتواند به فرد در ریشه‌یابی احساسات منفی کمک کند و زنده‌گی شادتری را برای او به ارمغان بیاورد.

زن بودن
شاید عجیب به نظر برسد، اما آمارها نشان می‌دهد از هر ۸ زن فقط یک نفر آن‌قدر اعتماد به نفس دارد که خود را زیبا بداند. متأسفانه داشتن ظاهری زیبا، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای داشتن اعتماد به نفس به شمار می‌آید، به طوری که بیش از ۵۰ درصد از زنان عنوان کرده‌اند در صورتی که ظاهر بهتری داشتند، اعتماد به نفس‌شان هم بیشتر از حال می‌شد. در فاصل« زمانی بین ۱۸ تا ۲۴ سال، زنان کمترین اعتماد به نفس را از لحاظ داشتن چهره زیبا دارند. در فاصله بین ۲۵ تا ۲۹ سال علاقه زنان به ظاهرشان افزایش پیدا می‌کند و بعد از ۵۵ سال این علاقه به کمترین میزان خود می‌رسد. در مورد مردان این موضوع کاملاً متفاوت است. تحقیقات نشان می‌دهد مردان دید مثبت‌تری به ظاهر و بدن خود نسبت به زنان دارند و حتا ممکن است در مورد زیبایی خود، دچار توهم شوند و خود را بهتر از آن چیزی که هستند، بدانند.

نگاه کردن به آینه
تحقیقات نشان می‌دهد خیره شدن به آینه به مدت ۱۰ دقیقه یا بیشتر احساس ناامیدی و افسرده‌گی را در مورد شکل ظاهری افزایش می‌دهد، حتا اگر شما در دقایق اولیه از ظاهر خود راضی بوده باشید. به نظر می‌رسد با نگاه کردن طولانی‌مدت در آینه، نواقص ظاهری بیشتر به چشم افراد می‌آید و بعد از ۱۰ دقیقه بسیاری از افراد به‌شدت تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرند. بر اساس تحقیقات، زنان تقریباً ۳۸ بار و مردان نزدیک به ۱۸ بار خود را در آینه می‌بینند.

علایم بیماری چیست؟
معمولاً شناسایی افرادی که به این بیماری دچار هستند، آسان است. این افراد معمولاً به‌طور افراطی از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، ساعت‌ها در مورد شکل ظاهری خود فکر می‌کنند و از دوستان خود این سوالات را می‌پرسند: آیا من زشتم؟ آیا بینی من بزرگ است؟ لکه‌های صورتم مشخص است؟
از دیگر علایم این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: نگاه کردنِ مرتب صورت خود در آینه، شیشه و حتا عینک دیگران، پرسیدن از دیگران در مورد ظاهر خود، کندن جوش‌های صورت، خیره شدن به دیگران که در بیشتر موارد این کار با هدف مقایسه با خود انجام می‌شود، مراجعه دایم به پزشکان پوست، مو، زیبایی و علاقه شدید به انجام عمل‌های جراحی زیبایی.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.