هشدار وزیر دفاع امریکا: افغانستان تنها خواهد ماند!

گزارشگر:19 قوس 1392 - ۱۸ قوس ۱۳۹۲

وزیر دفاع امریکا هشدار داده است که اگر رییس‌جمهور کرزی موافقتنامۀ امنیتی و دفاعی کابل و واشنگتن را امضا نکند، خروج تمام نیروهای امریکایی در ختم سال ۲۰۱۴ از افغانستان یک احتمال بسیار واقعی است.
وزیر دفاع امریکا هشدار داد که اگر موافقتنامۀ امنیتی و دفاعی کابل و واشنگتن امضا نشود، امریکا قادر نخواهد بود تا در افغانستان باقی بماند.
چک هیگل می‌گوید که امریکا نیاز دارد تا این موافقتنامه امضا شود.mandegar
به گفتۀ هیگل، امضای موافقتنامه با افغانستان برای پلان‌گذاری‌های امریکا و متحدان اش مهم است.
وزیر دفاع امریکا در جریان دیدارش از افغانستان با خبرنگار شبکۀ تلویزیونی سی بی اس در این مورد صحبت کرد.
او گفته است که در صورت امضا نشدن موافقتنامۀ امنیتی و دفاعی کابل و واشنگتن، خروج تمام نیروهای امریکایی در ختم سال ۲۰۱۴ از افغانستان یک احتمال بسیار واقعی است.
هیگل گفت: « اگر ما موافقتنامۀ امنیتی دو جانبه نداشته باشیم، به این معنی است که ما نمی‌توانیم از نیروهای خود پس از ۲۰۱۴ در افغانستان محافظت کنیم، هیچ شریک بین‌المللی ما به افغانستان نخواهد آمد. افغانستان در حقیقت تنها خواهد ماند.»
وزیر دفاع امریکا اضافه کرد که آرزو دارد تا رییس‌جمهور کرزی در مورد موافقتنامۀ امنیتی و دفاعی کابل و واشنگتن تصمیم درست بگیرد.
این درحالی است که رییس‌جمهور کرزی روی شرط‌هایش تأکید کرده و گفته است که امریکا باید صلح و ثبات در افغانستان، برگزاری انتخابات شفاف و دموکراتیک در این کشور را تضمین کند و از حمله بالای خانه‌های مردم افغانستان دست بردارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.