آزادی‌تان را قربانی افراد ریاست‌طلب نکنیـد!

گزارشگر:26 قوس 1392 - ۲۶ قوس ۱۳۹۲

mandegarبخش نخست

مطمیـناً همه ما با آدم‌های ریاست‌طلب آشنا هستیم. این افراد به نظر می‌رسد به فضای شخصی و حساسیت‌های ما بی‌توجه هستند و استقلال و آزادیِ فردیِ ما را زیر پا می‌گذارند.
ممکن است پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، همسایه، همکار یا یکی از دوستان‌تان چنین شخصیتی داشته باشد. نقش این افراد در زنده‌گی شما هرچه که باشد، رفتار و منش آنها موجب آزرده‌گی خاطر شما شده و احساس ناراحتی، حقارت و خشم را در شما شعله‌ور می‌سازد. افراد ریاست‌طلب لزوماً نیت بدی ندارند فقط می‌خواهند خواسته و نیت‌شان را بر دیگران تحمیل کنند و در نتیجه، به فضا و آزادی شخصی آن‌ها تجاوز می‌کنند. این نوشته به شما یاد می‌دهد با این افراد در زنده‌گی خود چه‌طور رفتار کنید و چه‌گونه با آن‌ها کنار بیاییـد.

۱ـ به راهنمای درونی‌تان گوش دهید
وقتی تحت تأثیر افراد ریاست‌طلب هستید، آن‌ها می‌توانند خیلی راحت شما را مجبور به انجام کارهایی کنند که اصلاً حس خوبی نسبت به آن ندارید. برای این افراد خیلی عادی است که از ابزارهایی مثل تهدید، عصبانیت، مجادله و فشار احساسی برای مجبور کردن شما به اطاعت از خودشان اسـتفاده کنند و اگر از راهنمای درونی خودتان استفاده نکنید، به‌حتم قربانی فشار آن‌ها خواهید شد.
هرچه‌قدر هم که یک نفر سعی به تجاوز به آزادی اراده شما داشته باشد، اگر از راهنمای درونی‌تان استفاده کنید، بازهم می‌توانید موضع خودتان را حفظ کنید. وقتی مطمین نباشید که چه چیزی برای شما درست و چه چیزی غلط است، خیلی راحت تحت تأثیر افراد ریاست‌طلب قرار خواهید گرفت.

۲ـ با ترس از افراد ریاست‌طلب زنده‌گی نکنید
سلاحی که بیشتر افراد ریاست‌طلب برای مجبور کردنِ دیگران به اطاعت از خود از آن استفاده می‌کنند، ترس است. آن‌ها از نفوذ خود برای ایجاد ترس در شما بهره می‌برند. مثل بسیاری از والدین که برای مجبور کردن فرزندان‌شان به اطاعت از خود، از ترس و تنبیه استفاده می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهیــد فارغ از تأثیر و نفوذ این افراد زنده‌گی کنید، باید هوشیارانه از ترسی که می‌خواهند در شما ایجاد کنند، دوری کنید. می‌توانید با گوش به زنگ و آگاه ماندن در این مواقع بر این ترس‌ها غلبه کنید. اگر از این ترس نهراسـید، هیچ قدرتی روی شما نخواهد داشت.

۳ـ آزادی خودتان را بر هر چیزی ارجح بدانید
وقتی احساس می‌کنید قربانی افراد ریاست‌طلب اطراف‌تان شده‌اید، این واکنشی ساده از احساس کمبود آزادی است که در زنده‌گی‌تان می‌کنید. فقط خودتان قدرت خواستن و طلب کردن آزادی‌تان را دارید و هیچ کس نمی‌تواند برای به دست آوردن آن کمک‌تان کنند. اگر آزادی‌تان را بر همه چیز ارجح بدانید، همیشه آزاد هستید. پس نفوذ و ریاست‌طلبی دیگران را قربانی آن کنید.
منبع: mardoman.net

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.