نخست‌وزیر انگلیس در هلمند: همکاری‌ میان لیگ برتر فوتبال انگلیس و افغانستان آغاز می‌شود

گزارشگر:26 قوس 1392 - ۲۶ قوس ۱۳۹۲

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در آستانۀ فرارسیدن کریسمس و سال نو مسیحی، با سفری از پیش اعلام نشده به افغانستان آمد و با نظامیان کشورش در ولایت جنوبی هلمند دیدار و گفت‌وگو کرد.
منابع رسمی انگلیس بعد از ظهر روز دوشنبه خبر این سفر را اعلام کردند و تصاویری نیز از ملاقات نخست‌وزیر با سربازان انگلیسی در پایگاه موسوم به کمپ بستیون در ولایت هلمند منتشر نمودند.mandegar-3
مایکل اوئن بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس نیز دیوید کامرون را در این سفر همراهی می‌کرد.
دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس پس از بازی دوستانه سربازان کشورش با تیمی از افغانستان، از همکاری لیگ برتر انگلیس با لیگ برتر فوتبال افغانستان خبر داد.
براساس گزارش‌ها، لیگ برتر انگلیس فوتبال بانوان افغانستان را نیز همایت خواهد کرد.
مقامات و برخی چهره‌های سرشناس انگلیس معمولاً هر سال در آستانه سال نو با سفر به افغانستان با نظامیان انگلیسی دیدار می‌کنند تا به اصطلاح در ایام کریسمس به آنان روحیه بدهند.
نظامیان انگلیسی قرار است تا پایان سال آینده میلادی افغانستان را ترک کنند.
دیوید کامرون هنگام حضور در ولایت هلمند از آنچه که خدمات نظامیان انگلیسی از سال ۲۰۰۱ تاکنون خواند، تقدیر کرد و گفت: من به این خدمات افتخار می‌کنم اما معتقدم تحویل مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان از سال آینده میلادی، تصمیم درستی بوده است.
در اوایل سال جاری میلادی حدود ۹ هزار نظامی انگلیسی در افغانستان حضور داشتند و بر اساس اعلام دولت انگلیس تعداد این نیروها در پایان امسال باید به کمتر از شش هزار نفر برسد.
تاکنون حدود ۴۵۰ نظامی انگلیسی نیز در افغانستان کشته شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.