دو شرکت خواستار خرید کابل بانک نو شدند

گزارشگر:27 قوس 1392 - ۲۶ قوس ۱۳۹۲

mandegar-3رییس خزائن وزارت مالیه افغانستان گفته است که چهار شرکت که علاقمند خرید کابل بانک نو بودند، دو شرکت اسنادشان را به مسوولان وزارت مالیه کشور تحویل دادند، ما اسناد را بررسی کرده و تصمیم می‌گیریم.
محمد آقا کوهستانی اظهار داشت: تا دو هفته دیگر اسناد این دو شرکت از سوی یک کمیته ویژه ارزیابی خواهند شد و هر شرکت که بهترین پیشنهاد را برای خرید کابل بانک نو ارائه کرده و شروط دولت را برای خرید این بانک در نظر گرفته باشند، اسنادشان برای تأیید به شورای وزیران فرستاده خواهد شد.
از چهار شرکتی که از امریکا، کانادا، هنگ کنگ و امارات متحد عربی علاقمند خرید کابل بانک نو بودند تنها شرکت‌های «سی وی جی آی» از امریکا و شرکت کرول کاپیتال از امارات متحدعربی درداوطلبی حضور داشتند.
نورالله دلاوری رییس بانک مرکزی افغانستان، گفته است: بعد از آن که مرحله اول بررسی اسناد پیشنهاد شده شرکت‌های داوطلب غرض صدور جواز بانکی به بانک مرکزی معرفی می‌شود.
هر شرکت که برنده شد بانک مرکزی با در نظر داشت ظرفیت‌های که در قانون یادآوری شده است و با در نظرداشتن چگونگی اداره بانک، همان بانک مرحلۀ نخست آن تکمیل می گردد و برای آن جواز صادر می‌شود.
در همین حال، رییس خزائن وزارت مالیه افزوده است یکی از شروط خرید کابل بانک داشتن بیست میلیون دالر پول نقد است.
رییس بانک مرکزی افغانستان می افزاید هر شرکتی که کابل بانک نو را بخرد،عملیات‌های بانکی آن به گونۀ جدی نظارت خواهد شد تا اعتباراین بانک دوباره احیاء گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.