امریکایی‌ها: جنگ افغانستان ارزش جنگیدن نداشته است

گزارشگر:1 جدی 1392 - ۳۰ قوس ۱۳۹۲

نتیجه نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان داد اکثریت امریکایی‌ها از جنگ سیزده ساله در افغانستان که در نتیجه آن دو هزار و دویست و هشتاد و نه سرباز امریکایی کشته و بیش از نوزده هزار نفر زخمی شده اند به شدت ناراضی اند.
واشنگتن پست نوشت: شصت و شش درصد از امریکایی‌ها معتقدند این جنگ که تقریباً با حمایت اکثریت مردم این کشور آغاز شده است ارزش نداشته است.
پنجاه درصد از شرکت کننده‌گان در نظرسنجی قویاً می‌گویند این جنگ به هیچ وجه ارزش جنگیدن نداشته است.mandegar-1
به رغم این انتقادها، پنجاه و پنج درصد از شرکت کننده‌گان در نظرسنجی با باقی ماندن تعدادی از نیروهای امریکا در افغانستان به منظور مشارکت در عملیات مبارزه با ستیزه جویی و آموزش نیروهای افغان موافقند و تنها چهار نفر از هر ده نفر خروج کامل همه سربازان امریکایی را از افغانستان خواستارند.
نتیجه نظرسنجی جداگانه آسوشیتدپرس – جی اف کا نیز نشان داد پنجاه و هفت درصد از امریکایی‌ها معتقدند امریکا با آغاز جنگ در افغانستان مرتکب اشتباه شده است.
همچنین پنجاه و سه درصد از شرکت کننده‌گان در نظرسنجی نیز می‌گویند با عملکرد اوباما در افغانستان مخالفند و چهل و پنج درصد از سیاست وی در این کشور حمایت کردند.
این نتیجه در حالی منتشر شد که نتیجه نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی همزمان با آغاز حمله امریکا به افغانستان نشان داده بود نود و چهار درصد از امریکایی‌ها از اقدام نظامی در افغانستان حمایت می‌کنند و این رقم شش ماه بعد از آغاز جنگ به نود و یک درصد رسیده بود.
نظرسنجی مشابهی در اوایل سال دو هزار و هفت نشان داد میزان حمایت از جنگ افغانستان در بین امریکایی‌ها به پنجاه و شش درصد رسیده است.
نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی از دوازده تا پانزده دسمبر برگزار شد و هزار و پنج فرد بزرگسال در آن مشارکت کردند و درصد خطای آن سه و نیم اعلام شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.