رییس مجلس سنای ایتالیا: حضور نیروهای ما در افغانستان اجتناب‌ناپذیر است

گزارشگر:2 جدی 1392 - ۰۱ جدی ۱۳۹۲

رییس مجلس سنای ایتالیا حضور نیروهای نظامی این کشور در افغانستان را پس از سال ۲۰۱۴ میلادی، اجتناب‌ناپذیر دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، پیئترو گراسو رییس مجلس سنای ایتالیا که در آستانه سال نو میلادی به منظور دیدار با نیروهای نظامی این کشور در افغانستان به سر می‌برد، در دیدار با این نیروها گفته است، باید نتایج بدست آمده از سال ۲۰۰۲میلادی تا به امروز در ولایت هرات، موجب مباهات شما باشد. چرا که این منطقه به یکی از مناطق مهمی برای گام برداشتن در مسیر بازسازی تبدیل شده است.mandegar-1
رییس مجلس سنای ایتالیا روز گذشته با رییس‎جمهور کرزی نیز دیدار کرد.
در همین زمینه، گراسو در پاسخ به سوال گزارشگر شبکه مبنی بر چگونگی شرایط نیروهای نظامی ایتالیایی مستقر در افغانستان، گفت: نیروهای ایتالیایی حاضر در افغانستان به طور واقعی شجاع، متعهد، فداکار و اخلاق مدارهستند. این موضوع به علت شناختی است که از مردم دارند. نیروهای نظامی ایتالیایی حاضر در افغانستان، به ویژه حاضر در هرات، علاوه بر پشتیبانی از این منطقه، همکاری‌هایی نیز (با مردم) دارند. بنابراین، ما در اینجا شاهد یک شیوه ترکیبی نظامی و همکاری هستیم. بنابراین، مردم افغانستان شاهد نتایج ملموسی از حضور نیروهای نظامی ایتالیایی در افغانستان هستند.
به عنوان مثال: (ساخت) مدارس، بیمارستان‌ها و سیستم قضایی، که حتی بر اساس ساختارهای اروپایی شروع به فعالیت کرده است. در مجموع، ما در اینجا شاهد یک سری از واقعیت‌هایی هستیم که موجب بازگشت زندگی عادی روزانه شده اند.
گزارشگر شبکه از رییس مجلس سنای ایتالیا سوال کرد: آقای رییس، تا چند ماه آینده ماموریت نیروهای حافظ صلح، نیروهای ائتلاف در افغانستان پایان خواهد یافت. شما چند لحظه پیش در دیدار با نیروهای ایتالیایی حاضر در افغانستان نیز به این موضوع اشاره کرده اید. به نظر شما وظیفه کشور ما درباره این موضوع چه چیزی باید باشد؟
گراسو در پاسخ به این سوال گفت: من فکر می‌کنم با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان نیز، این کشور در مسیر مردم سالاری پیش رود. افغانستان باید قادر به قدم برداشتن با گام‌های خویش باشد. بنابراین، من فکر می‌کنم بیش از پیش باید حضور نظامی امان در افغانستان تغییر پیدا کند. حضور نظامی ما به طور یقین ادامه خواهد یافت، اما این حضور نظامی، بیشتر در غالب همکاری‌های توسعه‌یی خواهد بود. از قبل خطوطی برای این همکاری ترسیم شده اند و باید به منظور جلوگیری از تباه شدن فداکاری هایی که انجام شده اند، این خطوط تا آخر ادامه داشته باشد تا این کشور در مسیر شناخت حقوق بشر و حقوق زنان قرار گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.