سی‌ان‌ان: جنگ افغانستان نامحبوب‌ترین جنگ در تاریخ امریکا است

گزارشگر:10 جدی 1392 - ۰۹ جدی ۱۳۹۲

mandegarنتایج جدیدترین نظرسنجی سراسری در امریکا نشان دهنده کاهش حمایت از جنگ افغانستان به زیر ۲۰ درصد و مخالفت ۸۲ درصدی با تداوم آن است.
به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، با افت میزان حمایت افکار عمومی از تداوم جنگ در افغانستان، این جنگ که پیش از این رکورد طولانی‌ترین جنگ تاریخ این کشور را یدک می‌کشید، به عنوان نامحبوب‌ترین جنگ در طول تاریخ امریکا شناخته شد.
نتایج این نظرسنجی که مشترکا توسط «سی‌ان‌ان» و مؤسسه «او‌آر‌سی» انجام شده است بیانگر این است اکثریت امریکایی‌ها خواستار این هستند که نظامیان این کشور پیش از دسمبر ۲۰۱۴ به کشور خود بازگردند.
از بین پاسخگویان، تنها ۱۷ درصد از تداوم این جنگ ۱۲ ساله حمایت کرده‌اند،‌ این درحالی است که در دسمبر ۲۰۰۸ این میزان ۵۷ درصد بوده است. در مقابل میزان مخالفت با تداوم درگیری و جنگ نیز از ۴۶ درصد به ۸۲ درصد افزایش یافته است.
کیتینگ هولاند، مدیر افکارسنجی «سی‌ان‌ان» اعلام کرد که این ارقام بیانگر این است که جنگ افغانستان نسبت به تمامی دیگر درگیری‌های دولت امریکا، دارای کمترین میزان حمایت عمومی است. این درحالی است که در جنگ عراق هیچ گاه میزان مخالفت بیش از ۶۹ درصد و در طول جنگ ویتنام هیچ‌گاه بیش از ۶۰ درصد نبوده است.
در حالی که طبق جدول زمان‌بندی، طی سال آینده تقریبا تمامی نظامیان امریکایی بایستی خاک افغانستان را ترک کنند، بیش از نیمی از امریکایی خواهان بازگشت آن‌ها بیش از موعد مقرر هستند، در حالی که تنها ۲۵ درصد بر این عقیده هستند که نظامیان این کشور پس از تاریخ تعیین شده نیز باید در خاک افغانستان باقی بمانند.
همچنین ۵۷ درصد پاسخگویان معتقدند که روند جنگ برای امریکایی منفی و زیانبار است در حالی که تنها یک سوم بر این عقیده‌اند که کشورشان در حال برتری در جنگ افغانستان است.
لازم به ذکر است که از زمان آغاز جنگ امریکا در افغانستان در پاییز ۲۰۰۱، تاکنون بیش از ۲۳۰۰ سرباز و نظامی امریکایی در این کشور کشته شده‌اند. این درحالی است که امریکا به دنبال امضای یک توافقنامه نظامی و امنیتی با افغانستان است که براساس ان امریکا بتواند ۱۰ هزار نظامی خود را پس از موعد مقرر در پایان ۲۰۱۴ در این کشور حفظ کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.