کرزی بازهم از جنایت طالبان چشم ‌پوشی می‎کند

گزارشگر:18 جدی 1392 - ۱۷ جدی ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی استفاده از کودکان و مجبور ساختن آنان به انجام حملات انتحاری را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد.
بر بنیاد خبرنامۀ ریاست‎‏جمهوری، بر اساس معلومات وزارت امور داخله، نیروهای امنیتی کشور روز دوشنبه یک دختر خرد سال را به اسم سپوژمی که مجبور به انجام حمله انتحاری در ولسوالی خانشین ولایت هلمند گردیده بود، مانع شدند و هم اکنون کودک مذکور در حفاظت دولت بسر می‌برد.
آقای کرزی ضمن این‌که عمل استفاده از کودکان به منظور حملات انتحاری را شدیداً محکوم کرد، گفت: کودکان که آینده‌سازان کشور اند باید مورد شفقت قرار گرفته و زمینه تعلیم و تربیت آنان فراهم گردد، نه اینکه برای انجام حملات انتحاری وسیله قرار گرفته و به هلاکت کشانیده شوند.mandegar-4
حامد کرزی خطاب به طالبان گفت که استفادۀ کودکان و مجبور ساختن آنان برای انجام حملات انتحاری، عمل خلاف دین مقدس اسلام بوده و در تضاد با فرهنگ و غیرت افغانی است. اگر طالبان این اعمال را انجام نمی‌دهند، پس باید در مخالفت با آن صدای خود را بلند نموده و یک‌جا با مردم افغانستان، کشور را از بلای تروریزم و خشونت نجات دهند، تا باشد که ما همه یکجا برای آیندۀ بهتر کودکان عزیز خویش کار کنیم و کشور خود را از دسیسۀ بیگانه نجات داده، به رفاه و آبادانی برسانیم.
براساس این خبرنامه، رییس‌جمهور کرزی به وزیر امور داخله هدایت داد تا کودک خرد سال سپوژمی را بعد از حاصل کردن اطمینان و گرفتن ضمانت در حضور بزرگان ولایت هلمند به خانواده‌اش بازگرداند تا مانند سایر کودکان در محیط خانواده و تحت سایۀ والدین خویش به زنده‌گی ادامه دهد.
این درحالی است که سپوژمی خود اعتراف کرده که برادرش که یکی از فرمانداهان طالبان در ولایت هلمند می‎باشد، او را آمادۀ انجام حملۀ انتحاری کرده است.
این نخستین‎بار نیست که رییس‌جمهور کرزی جنایت‎های آشکار طالبان را کتمان می‎کند.
پیش از این آقای کرزی شماری از کودکانی را که به اتهام حملۀ انتحاری بازداشت شده بودند، از زندان آزاد کرد.۱

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.