نهادهای امنیتی: با اقتدار امنیت انتخابات را تأمین می‌کنیم:۴۰۰ مرکز رأی دهی بسته می ماند

گزارشگر:22 جدی 1392 - ۲۱ جدی ۱۳۹۲

سخنگویان وزارت داخله و دفاع افغانستان روز شنبه در نشست خبری مشترک در کابل اعلام کردند نیروهای امنیتی کشور با اقتدار امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی را تامین خواهند کرد.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله و جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی تأکید کردند نیروهای امنیتی افغانستان امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی را که یکی از مهم‌ترین رویدادهای افغانستان به شمار می‌رود، تامین خواهند کرد.mandegar-3
صدیقی در این نشست خبری گفت: وزات داخله و دفاع افغانستان با تمام امکانات برنامه ریزی کرده‌اند تا با همکاری کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان مهمترین رویداد سال ۲۰۱۴ افغانستان را مدیریت کنند.
سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان افزود: هدف نیروهای امنیتی برگزاری انتخابات در سطح وسیع و با مشارکت سرتاسری افغان‌ها است که برای رسیدن به این هدف اقدامات زیادی طی شش ماه انجام شده است.
صدیقی تاکید کرد که تامین امنیت دست‌اندرکاران انتخابات، مراکز رای گیری و نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از برنامه‌های اصلی وزارت داخله است.
وی از اجرای عملیات نظامی برای تامین امنیت انتخابات در ولایت‌های کنر، نورستان، لوگر، فاریاب و بدخشان خبر داد و افزود: تهدیدهای امنیتی در این مناطق یا از بین رفته و یا به حداقل ممکن رسیده است.
سخنگوی وزارت داخله گفت: از ۶هزار و ۸۴۵ مرکز رای‌گیری که در سراسر افغانستان توسط کمیسیون انتخابات تعیین شده، ۶هزار و ۴۳۱ مرکز که ۹۳ درصد مجموع مراکز رای‌گیری می‌شود، از امنیت کامل برخوردار است.
با این حساب، نهادهای امنیتی قادر به تامین امنیت ۴۱۴ مرکز رای‌دهی به دلیل تهدیدهای امنیتی در روز انتخابات ریاست جمهوری نخواهند بود.
وی توان نیروهای امنیتی، ارتش و پولیس افغانستان را در غیر قابل مقایسه با سال ۲۰۰۹ دانست و گفت: افغان‌ها با خیالی آسوده به مراکز رای گیری مراجعه کنند و هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا امنیت آنان تامین شده است.
ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: فرماندهان بلند پایه ارتش برای تامین امنیت انتخابات به کابل فرا خوانده شده بودند و هماهنگی‌های لازم برای تامین امنیت انجام شده است.
جنرال مراد علی مراد فرمانده نیروهای زمینی ارتش افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: تلاش‌های مشترک ادامه دارد و امنیت انتخابات تامین است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی کشور ماه حمل سال ۹۳ برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.