نامزدان زن در شورای ولایتی بلخ: امنیت‎مان را تأمین کنید

گزارشگر:24 جدی 1392 - ۲۳ جدی ۱۳۹۲

زمان کمپاین های انتخاباتی برای نامزدان شوراهای ولایتی محدود است
همایشی تحت عنوان شفافیت در انتخابات آینده افغانستان با حضور شماری از نامزدان زن در شورای ولایتی بلخ در تالار جلسات کمیسیون مستقل حقوق بشر در شهر مزارشریف راه اندازی شد.
شرکت کننده‌گان این نشست معتقد هستند که تعیین زمان برای کمپاین‌های انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی محدود می‌باشد و آنان در این مدت نمی توانند که به گونه مکمل در ساحات مختلف ولایت هایشان کمپاین کنند.mandegar-4
آنان با بیان این‌که کمیسیون مستقل انتخابات برای کمپاین‌های نامزدان شوراهای ولایتی یک ماه زمان تعیین کرده است، افزودند: این زمان برای کمپاین‌ها و اگاهی دهی برای مردم در رابطه به نامزدان کم می‌باشد.
این نامزدان براین باورند که زمان کمپاین های انتخاباتی در فصل زمستان آغاز می‌شود و نامزدان شوراهای ولایتی نمی‌توانند که در این فصل در تمامی ساحات ولایت هایشان برای کمپاین و اگاهی دهی سفر کنند.
شرکت کننده‌گان این همایش خاطرنشان ساختند که برخی از ساحات در ولایت های مختلف کشور وجود دارد که در فصل زمستان صعب العبور هستند که نامزدان به ویژه نامزدان زن توانایی رفتن به آنجا ها را ندارند، از این رو نیاز است که زمان کمپاین های انتخاباتی بیشتر گردد.
نگرانی از شفافیت در انتخابات، نا امنی، مداخلات زورمندان و نیز محدود بودن زمان کمپاین های انتخاباتی از چالش های است که نامزدان زن در ولایت بلخ از انها یاد آوری می کنند.
آنان بیان داشتند که این عوامل سبب می‌شود که نامزدان به خصوص نامزدان زن در شوراهای ولایتی نتوانند که با مردم شان در مناطق مختلف ولایت هایشان گفت و گو نمایند و آنان را برای رآی دادن تشویق کنند.
از سوی دیگر، این نامزدان از نا امنی نیز در برخی از ساحات ولایت بلخ نگران هستند و خاطرنشان کردند اگر امنیت به گونه کامل در سراسر این ولایت تامین نشود کمپاین های انتخاباتی با مشکل روبرو خواهند شد.
نامزدان زن در ولایت بلخ از ارگان‌های امنیتی می‌خواهند که امنیت نامزدان به ویژه امنیت نامزدان زن را در این ولایت تامین کنند و نگذارند که امینت چالش بزرگی در برابر انان قرار گیرد.
این در حالی است که مسئولان امنیتی در ولایت بلخ از تدابیر شدید امنیتی در آستانه انتخابات سخن زده و بیان داشتند که نیروهای امنیتی در گوشه و کنار این ولایت برای تامین امنیت انتخابات و نامزدان انتخابات آینده گماشته شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.