ادامۀ گفت‌وگوها پیرامون طرح اجندای ملی با نخبه‎گان و روشنفکران

گزارشگر:28 جدی 1392 - ۲۷ جدی ۱۳۹۲

ادر سلسله نشست ها در مورد طرح آحندای ملی، شماری از نخبه‎گان و تحلیلگران سیاسی، روز پنچ شنبه به دعوت احمدولی مسعود روی این طرح گفت‌وگو کردند.
در این نشست که در منزل احمدولی مسعود برگزار شده بود، آقای مسعود پیرامون ایجاد دولت وحدت ملی، برگزاری انتخابات شفاف و دموکراتیک در چارچوب اجندای ملی توضیح داد.mandegar-3
همچنان، نخبه‎گان و روشنفکران کشور با استقبال و قدردانی از ابتکار احمدولی مسعود مبنی بر ارایۀ طرح آجندای ملی گفته‌اند که این طرح در راستای رسیدن مردم افغانستان به وحدت و همگرایی بسیار مهم است.
در این نشست، داکتر فاروق بشر، خالد پشتون، صفیه صدیقی، جنرال عتیق‌الله امرخیل، انجنیر یونس فکور، عبدالحمید مبارز، سناتور داوود اساس، عبدالقادر قلاتوال، عبدالرحیم ایوبی، عبدالجبار شلگری، نجیب منلی، فیضی حدران، مولوی حیات الله هلمندی، جنرال امرالله امان و داکتر کبیر رنجبر حضور داشتند.
در عین حال، احمد ولی مسعود روز پنجشنبه طی نشستی با برخی مسوولان رسانه‎ها، در خصوص ابعاد طرح اجندای ملی صحبت و گفت‎وگو کرد.
مسوولان رسانه‎های کشور، دیدگاه‎ها و نظریات‎شان را با آقای احمد ولی مسعود پیرامون طرح اجندای ملی و ایجاد دولت وحدت ملی در فرایند انتخابات در میان گذاشتند.
این درحالی است که آقای مسعود هفتۀ گذشته با شماری از جوانان ولایت‎های پروان و کاپیسا نیز در خصوص طرح اجندای ملی دیدار و گفت‎وگو کرده بود.
قرار است اوایل ماه دلو، کنفرانس بزرگ اجندای ملی با اشتراک صدهاتن از نخبه‌گان از سراسر کشور در محور مسایل ملی و تشکیل دولت وحدت ملی، در کابل برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.